Perth Royal show, Broome en Bye Bye Leonie - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Perth Royal show, Broome en Bye Bye Leonie - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Perth Royal show, Broome en Bye Bye Leonie

Blijf op de hoogte en volg Jordy

14 Oktober 2012 | Australië, Kununurra

We waren 2 weken in Perth voor de Royal Show (een Agricultural show, soort kruising tussen veemarkt en kermis) , daarna naar Broome voor een weekje vakantie en nu Bye Bye Leonie!

Voor degenen die geïnteresseerd zijn hoe het met de haan is afgelopen van het laatste stukje, we brachten hem de volgende dag naar de dierenarts en daar werd hij ingeslapen…….geen geluk.

We waren al vroeg op Kununurra vliegveld en waren een spelletje op de telefoon aan het spelen. Er werd omgeroepen dat we konden boarden maar het was druk dus we wachtten even……te lang! We waren het helemaal vergeten en de deuren waren al dicht dus liepen we naar een personeelslid. Zij moest naar vliegtuig bellen en uiteindelijk liepen we de walk of shame, maar zaten wel in het vliegtuig. We kwamen aan in Perth en werden opgehaald door Norm (de man van baas Lee haar zuster). Hij bracht ons naar King’s Park en later hebben we gebbqt met Norm, Stacey (de zuster) en Kym (de paramedic die bij het ongeluk was, broer van Lee en Stacey). We bleven de twee weken bij Stacey en Norm in huis wonen.
Volgende dag zijn we naar downtown geweest, winkelen op Hay street en Leo wilde graag sushi eten dus dat hebben we ook gedaan, maar alleen waar er een sushi trein was (vond ik leuk). Diezelfde dag kregen we een berichtje; de kippen hadden hun eerste eitjes gelegd!

De volgende dag gingen we nog meer winkelen in een mall en zijn we naar de film geweest, Madagascar 3 in 3D! En hij was weer super! Ook zijn we in dezelfde week naar Scitech geweest (een soort Nemo, was leuk maar heel veel kleine kinderen) en naar Fremantle. Fremantle vonden we het leukste gedeelte van Perth, was wat toeristischer en er waren oude gebouwen (hoever dat mogelijk is in Australie). We hadden een dutje gedaan in het park (shoppen is vermoeiend), maar werden verassend genoeg wakker gemaakt door regen. Dus gingen we een rondje doen in de gratis bus en daarna met Norm (die erheen was gekomen) naar de brouwerij Sail and anchor en een andere brouwerij; Little creatures waar we een biertje hebben gedaan ($10.20 een biertje!!!!). Daarna hebben we fish & chips gegeten. Donderdag hadden we een dagje thuis gewerkt, vrijdag gingen we het kraampje opzetten op de Royal Show en in de middag zijn we naar de Fremantle markets geweest. In de avond een bon fire (een gigantisch kampvuur) van vrienden van Big John (waarom big John zie foto), was erg gezellig en heerlijk gegeten.

Zaterdag gingen we dan beginnen aan onze klus; The Perth Royal Show. Dat is een soort Vrijmarkt alleen denk ik iets groter (eerste dag 60.000 bezoekers), zat een kermis bij, allemaal proef dingen, paarden, koeien, schapen en lama wedstrijden. Verder waren er shows tussendoor en een animal nursery met allemaal kleine dieren en daar moesten we dus ook heen, want Leetje moest ook net als alle kleine kindjes elk diertje vasthouden. De show was de hele week en we stonden met zijn vieren, Leonie, John en John zijn schoonvader bij de kraam. Het was bij ons gebied (Landcare Pavilion) niet heel druk, we stonden ook nog eens tussen de hippies die de wormboerderijen en recyclen aan het promoten waren. Niet heel veel geïnteresseerde mensen maar genoeg, ook werden wij Hollanders uit gemaakt voor piraten door een Duitse vrouw (wat zeg ik dat toch netjes). Waarop ik nog heel voorzichtig zei dat er ook wel een paar gemene Duitsers in de geschiedenis zijn. Maar zij doelde op de Nederlanders die in West Australië aan land kwamen en zich gemengd hebben met de Aboriginals, dus er lopen nu blonde Aboriginals rond, ach ja weer eens wat anders. Ook kwam de minister van milieu nog even langs en hebben we een foto met hem gemaakt. Verder hebben we regelmatig een rondje gelopen en hier en daar wat proef monsters gegeten…hier en daar :P. En gingen we elke dag bij onze vriend langs; Rupert de geit. Hij was heel lief en na een paar dagen sprong hij al op het hek (niet omdat we hem voerden) als hij ons aan zag komen lopen. Hij was niet gek op bananen en niet op biscuitjes.

Maandag zijn we wat eerder weg gegaan om naar het strand te gaan. Was heel heet (en het is winter) en druk op het strand, er waren tot onze verbazing heel veel mensen aan het zwemmen van kinderen tot oma’s. Dit was tot onze verbazing omdat er de laatste tijd nog al veel haaienaanvallen zijn geweest. Ik heb toch ook maar even een duikje genomen in de zee (ondanks het niet van mijn lieve mama mocht), ik kon het niet weerstaan, wel zorgde ik ervoor dat er kinderen dicht in de buurt waren! Leetje heeft niet gezwommen. Volgende dag in de krant stond er dat er weer een aanval was geweest! Er was een kind gebeten, mijn theorie klopt, blijf in de buurt van kinderen!

De rest van de week was het koeler of te wel koud, maar in de avond werd er voor ons gekookt en keken we tv met een biertje. De laatste dag in Perth gingen we met Stacey en Norm een ritje maken langs de stranden van Perth, erg mooi en zag er heerlijk uit (niet gezwommen). Daarna weer naar Fremantle voor wat biertjes, op de terugweg Indisch eten gehaald en volgende ochtend om 5 uur ging de wekker. Iedereen gedag gezegd, ook de kat (die niet van opgepakt worden houd en schuw is tegen vreemde mensen, zat altijd bij mij op schoot en Lee liep de hele dag met hem rond te sjouwen en sliep hij zelf 1 ochtend bij ons op bed, wat is ie schuw).

Toen op weg naar Broome, we zaten bij WWF mensen in het vliegtuig die we ontmoet hadden op de Royal show. Ze hadden ons een lift gegeven naar het hostel, waar we erg blij mee waren, want de temperatuur in Broome was wat hoger dan in Perth (was 38 graden). We zaten in Kimberley Klub, een leuk hostel met heel veel backpackers. Er zat een zwembad bij, en daar hebben we dan ook veel gebruik van gemaakt. Je mocht zelf geen alcohol meenemen, alleen daar kopen. Begrijpelijk want het goedkoopste biertje was daar 5 dollar (in happy hour $4), als het geen happy hour was dan dronk Leetje water en ik cola. En we hadden de flesjes niet op de kamer gemixt met respectievelijk wodka en rum, echt niet :). We deden boodschappen en kookten in het hostel. Dinsdag hadden we een scooter gehuurd en gingen we foldertjes van toad busters rondbrengen, dit zodat we de scooter konden declareren. We zijn naar het strand geweest, Cable Beach, heel mooi strand maar toen we op de snelweg reden rook ik al een bekend luchtje. Ik zei eerst ik ruik de zee al en 5 minuten later dacht ik opeens; nee niet de zee dit zijn kwallen! En inderdaad het hele strand lag vol met bruine kwallen (kwal groote zoals in Egmond), water temperatuur was 30 graden (niet zoals in Egmond). Leetje ging nog het water in om te voelen, ze wilde zwemmen maar er waren zoveel kwallen (milde prik, wel weer zoals in Egmond) dat ze kleine gilletjes gaf en met sprongetjes uit het water kwam. We hebben daarna nog even onder een palmboom gezeten, hoe mooi het er ook uitziet het zit voor geen meter! Verder hebben we in de week veel gezwommen, gegeten en gelezen (ook aan artikel gewerkt). Donderdagavond gingen we uit eten met mijn oude vriend Dave Woods (woonde bij hem in 2008 en hij is 40) en zijn vriendin en kind. Was erg gezellig en hadden aardig wat biertjes op, daarna bij hen thuis nog een aantal drankjes gedaan. Kreeg ook whisky en rum aan geboden, maar dacht dat is geen goed idee. Lee daarentegen dacht dat een wodkaatje of twee er wel in ging. Daar kwam ze later op de avond op terug toen ze supermisselijk was en al moest kokhalzen als ik drakenpoep zei! Wel vertelde Dave een paar hele mooie rock art locaties, die ik op heb geschreven en waar ik graag naar toe wil gaan in de aankomende weken. Ook staat er op mijn lijstje om wat grotten te onderzoeken voor padden! Ik verzin toch altijd leuke onderzoeken al zeg ik het zelf!

En dan nog uitleg over het laatste stukje van de titel “Bye bye Leonie”, Leonie vliegt maandag terug naar Nederland. Ze kan het warme weer en alle dieren om er heen niet meer aan. Nee hoor, onze carrièretijger heeft een sollicitatie gesprek voor een Phd positie in Gent, België. Gaat over het welzijn van kippen tijdens transport. Als ze hem krijgt, begint ze in november, krijgt ze hem niet vliegt ze terug naar Australië en was het een duur gesprek.

Dus in het volgende avontuur gaat het weer alleen over mij, hopelijk over mijn rock art jacht en de grotten ontdekking!

  • 14 Oktober 2012 - 12:33

    Ellen:

    Hahaha wil ook een acapulco! Leuk verhaal weer en hele leuke foto's! Kan nie wachten tot leetje weer (even) in NL is.. sorry Jor. Doe Rupert en de kippen de groeten! Kuskus el

  • 15 Oktober 2012 - 14:08

    Njordje:

    Wat zal je haar missen Jordymans, maar ik duim ontzettend voor haar.
    Gaat ze Yaari eerder zien dan jij waarschijnlijk ?
    Hou je taai krokodile dandy,

    kus njordje

  • 17 Oktober 2012 - 09:38

    Sophie:

    Jaaa Leo komt naar Gent! Gezellig hoor ik kijk er naar uit! Verder wil ik nog even kwijt dat ik de witte donzige kip heerlijk vind, ik ook alle diertjes zou aaien, me afvraag of ze daar ook pennen hadden?, ik ook naar een lopendebandsushirestaurantje wil, 2 alpaca´s wil en dat ik het wel zielig vind dat jullie nu gescheiden worden maar Leo toch wel graag hier zou hebben :)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 761
Totaal aantal bezoekers 95155

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: