Krokodillen, super maan en wandelen - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Krokodillen, super maan en wandelen - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Krokodillen, super maan en wandelen

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

31 Mei 2012 | Australië, Kununurra

We zijn de laatste paar weken weer naar een paar super locaties geweest en weer super dingen meegemaakt. Zo hebben we gekampeerd bij watervallen, werd onze vis gestolen door een krokodil en waren we op verschillende stations!

Voordat ik met het nieuwe verhaal verder ga wil ik eerst even terug komen op het vorige stukje toen we op Nicholson waren, want ik was wat vergeten. We waren op Nicholson station waar alleen auto’s en quadbikes rijden, toen er opeens een cowboy op zijn paard in volledige uitrusting (hoed laarzen ect.) komt vragen waar de eigenaar van de honden was (die zaten achter zijn koeien aan), mevrouw naast mij kon niet meer praten, stond alleen te kwijlen, dus ik verwees hem door naar Lee (president KTB) en hij deed zijn paardje in gallop. Lee kwam gelijk naar Leonie lopen, zag je hem zag je hem, nou dat laat ook het hart van een vrouw van 60 sneller kloppen. Dit wilde ik dus even kwijt 2 kwijlende dames bij een cowboy!

Verder met het nieuwe verhaal. We gingen naar pack saddle dat is in de buurt van Kununurra en een super locatie. De andere Nederlanders en 2 Australiërs zaten er al en Leo, Jon (een student uit Noorwegen met een baard die dit stukje ook leest, ook al is het in het Nederlands, hoi Jon!) en ik gingen er ook heen. Het was anderhalf a 2 uur lopen, ik als echte gentleman nam al mij spullen en al Leonie der spullen in mijn rugzak, zodat Lee alleen een licht klein rugzakje hoefde te dragen. Maar wat denkt Leetje dan; he ik heb nog ruimte over! Dus die nam nog wat extra setjes kleding mee die ze niet aan heeft gehad. Het was een lange maar mooie wandeling en na wat pauze te hebben gehad en wat riviertjes en watervallen te hebben doorkruist waren we aangekomen bij de andere. Het was super mooi en hebben heerlijk gezwommen, gesnorkeld, van rotsen afgesprongen in het water en natuurlijk in de avond getoadbust! We wilde heel graag een keer padden poten eten, dus ik had de huid ervan afgehaald en boven vuur gehangen. Ze zagen er niet slecht uit, de eerste hap was wel wat minder want die was nog niet gaar! De andere die we in paperbark hadden gewikkeld was helemaal niet slecht, met wat peper en zout goed te eten, beetje lange nasmaak. Nadat we het Lee (de baas) verteld hadden en dat we ze op de markt wilde brengen werd het lichtelijk afgekeurd. Ze vertelde dat er een student was die de eierstokken van een pad had gegeten (waarom je dat zou willen) en die had 4 hart aanvallen gekregen voordat hij in het ziekenhuis was, dus dat was de laatste keer dat we dat hebben gegeten. Na 2 nachten zijn we weer terug naar huis gegaan hebben rustig aan gelopen en een zwem pauze ingelast. Ik zweten me konijnen staartjes met die zware tas om, maar gelukkig had Jon het ook zwaar met zijn tas en Lee ook (zonder tas). Nee Lee had goed gelopen en niet eens veel gevallen.

Ondertussen in Kununurra….door overbevolking in het toadbuster kantoor en bij Ben zijn huis zijn wij naar een caravan verhuisd. Ik vond het erg leuk, was ik toch nog een beetje op het strand, alleen dan wel in de oude caravan van familie van Veen. Ik kan er niet in recht opstaan en niet strekken in bed. Wel hadden we onze eigen groentetuin aangelegd met pompoen, uien, knoflook en nog veel meer! Nu 2 weken later zijn we weer terug verhuisd naar onze oude kamer, en zijn de meeste pompoen planten dood.

Tussen door gingen we nog toadbusten bij Lake Argyle (totaal 543 padden), en dat was toevallig de avond dat de SUPER maan er was. En dat konden we dus goed zien, hij was heel groot, geel en heel dichtbij, echt super (vandaar de naam). Verder zaten er heel veel padden en krokodillen, dus we konden krokodillen vangen. Jon (Baardmans), Bobby (een schotse druktemaker, wel aardig) en ik hadden allemaal een krokodil gevangen, toen Lee aan de beurt was om er 1 te vangen konden we er geen 1 meer vinden…..Lucky Lee!

We waren zondag middag terug en toen konden we gelijk onze spullen pakken voor onze Northern Territory trip! We gingen een week door de NT rijden naar verschillende locaties om padden te pakken en open te snijden. Dit waren allemaal locaties waar ik eerder ben geweest, de eerste was Jasper Gorge. Dit is een gorge zo’n 3,5 uur rijden van Kununurra, we gingen eerst even vissen (met een hand lijn). Lee zat al snel vast aan het enige takje wat in de buurt was, ze ging dus richting het takje (ongeveer meter van de kant) tot ik zei Lee kijk is voor je. Zat er een krokodil ff groter dan een meter naast het takje waar het lijntje met het aas in zat. Ik had al snel door dat ie daar vaker zat te wachten op vis. Even later had Lee een visje gevangen en die hebben we dus aan onze krokodillen vriend gegeven (zie filmpje). Heel gaaf als je dat zo ziet, later ving ik een mooie maat brasem en dat betekende eten! Ik ging hem schoon maken een stukje verderop in ondiep water in verband met de krokodil. Het maakte niet veel uit, de krokodil kwam gewoon rustig naar de vis toe. We voerde hem de ingewanden, maar dat vond ie maar niks en hij ging rechtstreeks voor de vis, dus voor ons avond eten! Hij ging erheen en ik ging er dus ook heen, ik dacht dat ie wel weg zou gaan, maar dat dacht hij denk ik ook. Hij was een meter vanaf de vis en ik ook, ik ging nog dichterbij en een beetje met mijn arme zwaaien alsof het een kat was, zijn reactie? Hij deed zijn mond open en deed nog een stap richting de vis. Toen dacht ik, laat me echt niet wegjagen door een 1 meter grote zoetwater krokodil. Dus stapte ik het water in 1 stap, toen keek ie al meer naar mij dan naar de vis en bij de volgende stap sprintte die in 1 keer weg, score: Jordy 1 krokodil 0. Later had Leetje nog een schilpad aan der aas maar die liet los toen hij naar boven werd getrokken (als of een schilpad aan je lijn normaal is!). Lee ving ook nog een brasem die we in het aluminium folie hadden gedaan en in het vuur gelegd naast de aardappelen en de pompoen.

De volgende ochtend naar Humber station gereden, die wisten niet dat we kwamen, maar we konden gelijk mee eten en kregen een kamer (altijd lekker). In de middag gerelaxt bij de rivier in de avond lekker en gezellig gegeten, kregen zelfs nog een biertje en toen weer getoadbust. Volgende ochtend gingen we terug naar Jasper gorge om daar wat te vissen en daarna naar Vic River road house te gaan. Daar een biertje gedaan wat tv gekeken en natuurlijk toadbusten, zaten nog bandicoots bij onze tent wat altijd leuk is.

De volgende dag naar Coolibah station, eerst hebben we een wandeling gedaan waar Aboriginal kunst te zien was (de zelfde als met Rick in 2008). En daarna naar Coolibah station en croc farm, moesten door een rivier heen en om er te komen. Mochten ook hier gelijk mee eten en kregen een rondleiding van de kok. Coolibah is een “celebrity” boederij want er is een real life soap over gemaakt (keeping up with the Jonesses, zie youtube). De kok bracht ons ook naar de varkens (15) die 4 hectare grond hebben, en kaketoes voor lunch krijgen. Daarna kregen we van iedereen bier en van de kok allerlei dingen om te proeven (Lee wilde niet meer weg, waarschijnlijk meer om de cowboys dan om het gratis bier :)). Bij het avond eten zaten we met de baas van de station (en van nog een aantal andere stations) en hadden van alles besproken hele aardige kerel. Daarna naar een oude bekende, de buurman van de kokodillen boerderij; Blue. Ook een super aardige en gekke kerel (na te vragen bij RvR), hebben zijn tuin getoadbust en daarna terug naar Coolibah station voor de toadbust. In de ochtend de padden gedaan, hadden er in totaal 260. Daarna ontbeten met de cowboys, beef jerky ingeslagen en weer op pad (leuke word speling, op pad).

Onze laatste locatie was Timber Creek, in de middag dutje gedaan toen bij Timber Creek gewacht tot het donker werd en hoe….Stonden bij een benzine station en daar zat een bar bij en waar een bar is zijn Aboriginals. We zaten bij een bankje met een paar hele lieve Aboriginal kinderen te praten, terwijl er 20m verder gescholden, geschreeuwd, gevochten en hard gelachen werd door de stom dronken volwassen Aboriginals, zonder dat de kinderen omkeken. Was voor hun blijkbaar heel normaal. In Timber Creek getoadbust en weer op weg. Volgende ochtend de markt, die wat drukker wordt en dus leuker!

Een van de leuke dingen van Australië vind ik altijd de regel (meer mijn regel dan die van iemand anders) dat als je ergens loopt en je moet plassen ga je plassen, in de tuin maakt niet uit (ok kan te gek niet in supermarkt of zo). Maar ondertussen heeft Leetje deze regel zich ook eigen gemaakt…….

Hierbij laat ik het weer, het volgende verhaal komt snel! Daarin ondermeer werken op 1 van de mooiste plekken op de wereld, toadbusten met een Japanse film crew, rodeo en Kimberley Moon!


  • 31 Mei 2012 - 05:14

    Marion:

    Wat een leventje! Kijk uit naar de rest van de verhalen!
    Nog "maar" 10 maanden!xxxxx

  • 31 Mei 2012 - 05:20

    Marielle Koks:

    Vind Leonie toch pittig hoor al draagt ze niet zo zware tas. doe maar snel nog een verslag met alle verhalen maar goed dat je daar geen bon krijgt voor wildplassen haha wordt weer afleren als jullie weer terug zijn. Voorlopig duurt dat nog even geniet ervan xxxx

  • 07 Juni 2012 - 07:38

    Ans Gerritsen:

    Te gek om je reis verslagen te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 95145

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: