Kippen, Drysdale, tv crews en ministers! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Kippen, Drysdale, tv crews en ministers! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Kippen, Drysdale, tv crews en ministers!

Blijf op de hoogte en volg Jordy

27 Augustus 2012 | Australië, Kununurra


We hadden op de Agriculture show kippen gekocht, of misschien van Lee gekregen. We konden ze maandag ophalen en we hadden dus het hele weekend aan het kippenhok gewerkt. Hij was af wel was het dak nog open, waarvan mensen zeiden dat slangen hier doorheen zouden komen (top dacht ik). Ze waren heel schattig 4 van 5 weken oud en 2 van 2 weken, ze vonden de kooi heerlijk en zaten lekker te scharrelen. Eerst nacht worden we wakker van geschreeuw van de kippen, wij naar buiten 1,2,3,4,5 kippen. Miste 1 kip zagen veren op de grond liggen en een bandicoot weg rennen wij erachter aan (of je een grote inheemse rat in kan halen), maar hij keek nog eens om en we zagen veren in zijn bek. Hij kon nooit de hele kip hebben ingeslikt dus wij zoeken in de bosjes, maar konden hem niet vinden. Boos dat dit op de eerste avond al gebeurd gingen we terug naar het kippenhok, zagen we de vermiste kip op het dak zitten, hij zat rustig te slapen en had niks meegekregen van alles, waren wel blij! In de avond nog twee keer der uit en volgende ochtend om half 6 weer kippen gegil (waren erg blij met de kippen eerste avond), nu zat er een valk op het hok en die zou nog twee keer terug komen die ochtend. Dus de rest van de dag van het hok gemaakt. Later kreeg ons buurmeisje ook nog 2 kuikens van 1 dag oud die bij onze erin gingen. Dus zal nog wel een vervolg verhaal komen!

Kippenhok klaar, dag erna een film ploeg uit Amerika die een documentaire ging maken voor in Amerika. Ik zag het al voor me, mijn door braak in Hollywood! Echter waren deze gedachten in 2 seconden weg toen ik de camera “ploeg” zag. Waren 2 vegetariërs (die niet eens melk drinken, dus vegans) die nog witter dan Jack Damen waren en de documentaire was voor Boston Museum. Toch wel leuk, kwam daar in het school systeem, omdat de padden nu ook in Florida zijn. We gingen dus naar Lake Argyle, hele mooie plek met krokodillen en alles, maar gelukkig waren het de meest saaien mensen die je kon verzinnen en waren ze dus nergens echt onder de indruk van. Door deze reden mocht ik ze rond leiden van Ben (wat aardig). Ik denk dat ze goed beeld materiaal hebben, ik was druk aan het toadbusten samen met ons buurmeisje raelly en Leo reed de 8-wheeler. Vonden 3 doden krokodillen en eentje met een pad in zijn bek en dat is nog nooit op camera vastgelegd! Wij waren dus erg blij met de avond en de alleen maar konijnenvoer eters vonden het ook wel leuk. Verder nog interviews gedaan, Leetje natuurlijk ook.

Volgende dag naar Drysdale voor een biodiversiteit onderzoek. Drysdale is een heel erg remote gebied (11 uur rijden van Kununurra, waarvan 10 uur durt road), met heel veel rock art en dieren, dus dat was niet erg, alleen hadden wij nog nooit een biodiversiteit studie gedaan. Toch zijn we gegaan, wij zijn nooit schuw voor een avontuurtje! Ik ga Drysdale heel kort vertellen want voor de verandering hebben we een klein film dagboekje gemaakt van deze week. Dus klik op deze link http://www.youtube.com/watch?v=Nak5_dKSZ-c.
En hier het korte verhaaltje. We gingen er dus heen 11 uur rijden, en hebben een biodiversiteit onderzoek gedaan voor 10 dagen en toen weer terug.

Ok iets langer, konden niet gelijk het kamp vinden met de auto en moesten erheen lopen. Het blijk dat er ook geen weg was en we moesten “bush bashing” of te wel gewoon door alle bosjes heen rijden en de grote bomen ontwijken. We waren op het kamp en waren nog 10 andere die naar rock art gingen kijken. Het was gezellig en naast drie keer per dag de vallen checken, wat trouwens veelte veel moeite was voor wat we vingen (een paar hagedisjes, kikkers en een schorpioen), deden we ook vogels spotten. En terwijl ik bijna anti vogel ben begon ik het steeds leuker te vinden, en aan het eind van de week hadden we 81 verschillende diersoorten waarvan veel vogels. Ook is mijn interesse in Rock art heel erg gegroeid, dan vooral het vinden ervan. Ik heb al 1 side gevonden dat nog niet geregistreerd is, dus dit betekend dat honderd misschien wel duizenden jaren terug de laatste keer was dat iemand dit gezien heeft. Op de terug weg weer kamperen bij de rivier werden we nog wakker geschreeuwd door 2 wilde zwijnen die uit de rivier aan het drinken waren (naast onze tent).

Eenmaal terug ging het gewone leven weer verder, in de avond hadden we een date met de Prime Minister van Australië Julia Gillard (baas van Australië, die zie je hier echt de hele dag op tv). Ze kwam naar Kununurra om stemmen te winnen en er waren dus nog veel meer mensen, maar Lee wist zich erin te praten dus Lee, Leonie en ik hebben Julia (zo mocht ik er noemen) ontmoet. Het was een korte ontmoeting, een kleine minuut, en een groot deel van die minuut heb ik met er gesproken niet dat ik graag met er wilde spreken maar ze richten zich vooral op mij. Ik dacht dat het misschien aan mij lag, maar Lee en Leonie (en de foto die is genomen) bevestigde dat ze vooral geïnteresseerd was in The Giant Dutchman. Ik begon over ons onderzoek, maar dat vond ze ook niet interessant ze vroeg hoelang ik er al was en dat soort dingen, bij de foto deed ze dan ook haar arm om me heen, was wel grappig. Week erna stonden we ook n de lokale krant met een foto!

En dan van de ene minister naar de andere 2, de shadow minister of environment Greg Hunt en minster van West Australië Barry Haasse. Overdag hadden we een gesprek gehad met ze over ons onderzoek, ze waren erg enthousiast en we mogen experimenten doen in nog padden vrije gebieden. Barry was een bekende bij de toadbusters en een hele aardige kerel, gewoon een spijkerbroek overhemd en cowboy hoed, waar Greg in een zwart broek en een wit overhemd liep. In de avond kwamen ze toadbusten en hoe. Er liepen aardig wat journalisten, fotografen en cameramannen rond de minister. En Greg in zijn witte overhemd ging zijn eerst pad vangen, de pad zat onder een stuk hout de minister ging door zijn knieën raakte hem al drie keer aan maar pakte hem niet. Toen pakte hij hem en de pad begon tegen te stribbelen waarvan de minister schrok, hij gleed uit en ging head first het water in! Ik moest weg lopen want kwam niet meer bij, alleen de andere minister Barry lachte ook hardop de rest durfde niet echt. Later nog met Barry padden opengesneden, het was dus weer een geslaagde minister bust!

Het volgende stukje kan ik vast mededelen word erg spannend, want hebben namelijk een aantal hele spannende (niet geplande) dingen meegemaakt, maar dat in het volgende stukje.

Nogmaals de link!Kijken!

http://www.youtube.com/watch?v=Nak5_dKSZ-c




  • 27 Augustus 2012 - 09:42

    Ton Oerlemans:

    Hallo Jordy en Leoni,

    Weer een hoop meegemaakt en dit met zeer veel plezier gelezen.

    Groeten Ton.

  • 27 Augustus 2012 - 10:22

    Bart En Lies:

    Heel leuk verslag, ik heb weer gelachen, maar witter als Jack kan niet !zie uit naar je volgende spannende verslag !

  • 27 Augustus 2012 - 10:39

    Leontine Wijnands:

    Hoi Jordy en Leoni,
    Superleuk filmpje!! Ben benieuwd naar jullie volgende spannende verslag!

    Groetjes, Leontine Wijnands (oud-docent van Jordy)

  • 27 Augustus 2012 - 12:57

    Marion:

    SUperSup er

  • 27 Augustus 2012 - 12:57

    Marion:

    Gingeven niet goed! Ik heb genoten van jullie verhaal, maar vooral ook het filmpjexxx

  • 28 Augustus 2012 - 09:18

    Rob Groffen:

    Hoi jor, leuk filmpje ik heb gehoord dat Steven Spielberg er mee stopt is het niet voor jou.

  • 28 Augustus 2012 - 09:18

    Rob Groffen:

    Hoi jor, leuk filmpje ik heb gehoord dat Steven Spielberg er mee stopt is het niet voor jou.

  • 29 Augustus 2012 - 20:14

    Mimie:

    bedankt weer voor het verhaal was weer leuk
    ben een paar dagen in haarlem geweest .was gezellig iedereen weer gezien
    nog een fijne tijd daar
    gr mimie

  • 10 September 2012 - 13:32

    Njordje:

    Lieve luitjes,
    Sorry voor late reaktie, strandhuis weer afgebroken en nu pas acter de pc. Zie een filmpje met beelden ala expidition Robinson van jullie, niet te geloven, shot Jor in de hangmat met passend muziek erbij te gek! Jullie zien er heel goed en gezond uit gelukkig ! Maar ik moet zeggen wat mij het meest raakte Jor (je weet dat ik niet van padden hou) was Rock Art, wouw, vond de beelden magisch, wil ik meer van weten graag...................tot gauw dikke kus Njordje x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 95116

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: