Eerste keer (in 2012) - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Eerste keer (in 2012) - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Eerste keer (in 2012)

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

12 April 2012 | Australië, Kununurra


Ga ik nu voor de vierde keer naar Australië, is het voor Leonie de eerste keer (dit verklaard dus de titel, in 2012 slaat dan weer op mij). Want het is niet alleen de eerste keer in Australië, ook de eerste keer toadbusten (padden jagen voor de leken), eerste Walibi zien, eerste slang vast houden, maar ook eerste keer op de Quadbike en/of amfibievoertuig.

Maar eerst de vlucht en voor Leonie was de eerste maaltijd erg belangrijk (daar had ze het al dagen van te voren over. Op schiphol was er een groot (en veelal emotioneel) uit zwaai comité, onze gezinnen natuurlijk, maar ook tante Carla (Groffen) en Frank waren er. En als verrassing Rob, Laura, Lucas en Emma Koster wat we heel erg leuk vonden. In het vliegtuig hadden we “mazzel”, want we zaten naast elkaar en met dat was ook alles gezegd. Geen extra been ruimte en geen gangpad plaats, dus hebben we 14 uur lang in elkaar gewikkeld gezeten om de benen een beetje te kunnen strekken. Acht uur op Singapore wachten was eigenlijk zo voorbij, biertje gedaan in de Cactus tuin, beetje rond gelopen en verder heb ik Fifa gespeeld met een jongen uit Singapore en een gozer uit Brisbane (alle potjes gewonnen :P). Vlucht naar Darwin zaten we ruim, en verbazing wekkend genoeg kon ik zo doorlopen bij de douane. Zaten we op Darwin te wachten voor de volgende vlucht kreeg ik een poor van Lee, Jor Jor daar lopen Aboriginals….. ja klopt zijn in Australië daar zijn “Black fellows” (hoe ze hier worden genoemd). De vlucht naar Kununurra was 40 minuten en toen heeft Lee alleen maar naar buiten zitten kijken en ik filmpje gekeken op mijn nieuwe MP-4 :). Aankomst in Kununurra was vooral warm, Ben was er niet had het niet goed begrepen, maar kwam ons later ophalen.

Eenmaal op ons terrein zagen we onze eerste, tweede en derde Walibi de weg over steken. Lee even een rondleiding gegeven en de kikkertjes in de wc laten zien, en die zijn zo leuk. Wel heb ik gelijk de term “gonna feed the frogs” ingevoerd (neem aan dat jullie hem snappen). Verder rustig aangedaan een uurtje geslapen (werden er wat meer), want ja de jetlag. In de avond lekker geBBQ met Ben, Danielle (Ben zijn vriendin) en John (een stagiaire uit Noorwegen met een baard). Het was erg lekker en Leo had geluk, want er lagen shrimps on the Barbie (en nog meer seafood). Zijn vroeg gaan slapen, maar daarvoor nog even met Lee naar de wc, want de kikkertjes en insecten zijn nog een beetje eng. Geslapen als een blok en in de ochtend weer samen met Lee naar de wc (ik sta voor de deur te wachten, want behalve de kikkers voeren doe ik alles buiten). Maar ik moet ook zeggen dat aan de eind van de 2de dag ze al alleen naar de wc kon.

We gingen al vroeg in de ochtend met de BBQ groep de rivier op in Ben zijn boot, Cloud was ook mee. Cloud is de hond van Ben en daardoor ook onze hond omdat we 5 meter van Ben vandaan wonen, hij is nog een puppy en komt al als we fluiten, ook komt hij elke ochtend even kijken in de slaapkamer (Lee is ook over der geen huisdieren jeugdtrauma heen). De rivier is altijd super, en het was (natuurlijk) mooi weer. We gingen naar Harry’s hole/point/waterfall (iedereen heeft er een andere naam voor) en hebben daar heerlijk gezwommen (kon het niet laten om af en toe een krokodillen grapje te maken), uit de waterval gedronken en rond gekeken. Maar om er te komen moest er eerst een kwartier door de bush worden gelopen, voor Leonie de eerste keer (daar is ie weer), de eerste keer in de bush met giant spinnen overal (valt wel mee maar toch), maar ik moet zeggen ze deed het goed (Beter dan de eerste wandeling van Rick van Roon die elke stap eerst ging kijken waar die ze voet ging neerzetten). Moest er een paar keer een handje geven maar verder ging het top, waar Danielle het water in gleed bleef Lee overeind. Vonden we bij de waterval nog een half open geknabbelde pad, dus moest Dr. Kill zijn werk doen met behulp van een steen. Op de terug weg door de bush hoorde ik Ben praten met iemand en die stem kende ik! Het was Matthew en Tanielle, die heb ik ooit ontmoet toen Matt me ging interviewen en afgelopen jaar nog ontmoet in Parijs (waren allebei toevallig in Parijs) en toen zijn ze nog in Nederland bij ons thuis en strand geweest! Dus het is heel erg toevallig dat we ze tegen komen op een paadje naar een waterval die 20 kilometer van het dorp afligt. Ze hadden ons dus ook niet verwacht en deed mijn hoed over mijn hoofd heen en sprong op Matt die verbaasd maar erg enthousiast reageerde (daarna ook Taniell en Lee die het wat later doorhadden). Op de terugweg zaten we heerlijk aan een biertje op de boot en gingen we langs een strandje wat druk bezet was, Ben de kapitein was iedereen gedag aan het zwaaien tot we op een aantal rotsen knalde. Haha dit heeft hij natuurlijk gehoord van me en lag gevouwen! In de avond hadden Lee en ik geBBQ voor Ben en Danielle en toen weer heerlijk geslapen.

In de ochtend gingen we ons voorbereiden op de EERSTE toadbust (ok ik houd er nu mee op). Spullen waren gepakt Lee deed een dutje onder het mom van jetlag, maar als een middag dutje bij Leo komt door een jetlag, dan heeft ze last van een chronische jetlag. Maar tijdens haar dutje was ik nog wat aan het pakken toen ik wat in de bosjes hoorde, het was een slang! Ik zag aan zijn huid dat het geen python was, dus heb eerst Lee wakker gemaakt toen snel naar Ben gerent. Ben was er snel bij maar de slang was weg….tot ik hem nog net het dak op zag gaan, Ben sprong en pakte hem (ik niet want weet niet hoe giftig ie is maar goed). Het was een golden tree snake een prachtige giftige (niet dodelijke) slang. Ben gaf hem aan mij en Lee had wat foto’s gemaakt, hij ging in aanvalspositie en ik draaide mijn hoofd om en hij ging ervoor (waarschijnlijk omdat ik hem omdraaide en was het een dreig aanval). Daarna ging ie naar Leetje, ze was wat zenuwachtig maar ze hield goed stand. Daarna op weg naar de toadbust, was een lange maar mooie rit. We hadden het kamp opgezet op de bank van een rivier en een kampvuur gemaakt. We waren vroeg en gingen een biertje doen, zoals de discussie vaak bij DSK is geweest, een biertje nemen kan niet, het worden er altijd meer. En dat was ook het geval. Het was erg gezellig en later op de avond na een spatje regen gingen we met de 8wheeler (een amfibie voertuigje) op pad . Was erg leuk en geen padden gevonden dus dat is goed. Terug naar het kamp ging ik een short cut zoeken, en die had ik gevonden maar het was niet eenvoudig. Ben zijn 8wheeler zat 2 keer vast in het zand (zijn nieuwe vriendin reed dus haar fout), hebben hem eruit getrokken met de andere 8wheeler. Volgende ochtend was Lee al om half 5 wakker, ik ben er uiteindelijk om half zes uit gegaan nadat ik meerdere malen werd wakker gemaakt; om half 5 (oeh het is al een beetje licht), 10 over half 5 (hoorde je dat?), 5 uur (wat voor vogel is dat?), kwart over 5 (volgens mij gaat daar een kaketoe!). Om half 6 zijn we hout gaan halen en wassen in de rivier, daarna gingen we met ze allen een stukje verderop in de rivier zwemmen, erg lekker!

In de avond gingen we weer toadbusten nu met Aboriginal probleem kinderen, dat ging goed en niet veel problemen wel padden! Leonie heeft dus ook de eerste padden gepakt (doe ik het weer), dit ging goed zonder gilletje (beter dan Niels Bohemen die zo een ander halve minuut erover deed om zijn eerste pad te pakken). Lee had de kinderen goed onder controle en hoorde steeds achterin me 8Wheeler, uhh opruimen die handschoenen, niet in elkaars gezicht schijnen (dit dan wel in het engels). Daarna alle padden opgemeten en naar bed gegaan. De volgende dag, zijn we naar Turkey Creek gegaan om weer een toadbust te doen met Aboriginal kinderen, ook dit ging goed. De padden gemeten en ook een aantal open gesneden wat ze erg leuk vonden (de kinderen, niet de padden). Daarna zijn we verderop gaan kamperen en de volgende ochtend weer terug, het was erg koud in de nacht en hadden dus niet echt lekker geslapen. Vandaar vanavond een rustig avondje met een biertje (is ook alweer 2 dagen geleden). Net nog even onder de ijskast gekeken en er was een lief klein python! Dus die gepakt en Lee wilde hem ook gelijk vast houden, word al een echte Bush Lady!

Zaterdag gaan we kanoën met de probleem kinderen (dit vind Lee heel interessant), en volgende week begint ons eigen avontuur. Dan gaan we met ze tweeën de Bush in voor een langere tijd!
Meer foto’s volgen op Facebook!

  • 12 April 2012 - 07:51

    Sophie:

    "Lee deed een dutje onder het mom van jetlag, maar als een middag dutje bij Leo komt door een jetlag, dan heeft ze last van een chronische jetlag." hahaha I feel ya Leo!

    Klinkt allemaal supervet en spannend, Leo je bent een stoer wijf!

    xxx

  • 12 April 2012 - 08:34

    Marion:

    Heb weer genoten van dit stuk!
    Leonie, ben trots op je, je wordt al net zo gek als Jordy!
    xxxx
    Aarion

  • 12 April 2012 - 08:59

    Andrea:

    Wat ik lees is bier, bier, bier, pad, bier, slang, bier ;) Heel goed van je leo dat je het allemaal durft!
    Geniet ervan. Liefs an

  • 12 April 2012 - 16:33

    Ella:

    Weer een prachtig reisverslag, je bent het nog niet verleerd Jor!! Leuk dat jullie Matt en Tanielle ook weer hebben ontmoet, gezellig!! Veel plezier nog en ik kijk al uit naar jullie volgende belevenissen!!

  • 12 April 2012 - 18:01

    Sjoerrrddd:

    Lachen! Goed verhaal, maarre waar is die boomerang? Ennee diggeree doo? Geniet er van! Groeten sjoerd

  • 12 April 2012 - 18:15

    NJORDJE:

    Oh wat gezellig weer te lezen allemaal en Leo is een toppetje dus......
    Heel veel fun in de bush bush en
    dikke kussen Njordje x

  • 12 April 2012 - 19:30

    Boudewijn:

    Wederom weer genoten !
    Cant wait till the next storie......

  • 20 April 2012 - 15:52

    Pietertje:

    Hee ome jor en tante Leo, ja hier ff een bericht van mij.... Zo te lezen hebben jullie het erg leuk. Ik groei lekker in mamma haar buik en zorg dat ik snachts lekker ga trappelen en dat we dan samen wakker zijn al is mamma daar niet heel blij mee ;-)
    Nou ik moet over een kleine 2weken weer op de foto dus die zullen pappa en mamma wel naar je toe sturen, ik zal proberen te lachen maar weet niet of ik daar zin in heb.

    Doeiiii
    Kus Pietertje en zijn pappa en mamma

  • 29 April 2012 - 17:07

    Marja...:

    Vul hier je reactie in...he jordy en leonie zo te lezen gaat het jullie goed af.en maken een hoop mee, het is heerlijk om te lezen jor,en leonie die de foto's maakt. alles gaat goed hier en jordy stuur je adres via fb naar tim dan kan ik jullie post sturen!!! of het aan komt zien we dan wel weer. gr van Marja/Tim

  • 05 Juni 2012 - 19:28

    Bart:

    Allemachtig Jor en Leo, wat een verslagen en fotoos, kom je nog wel aan het toadbusten toe? Jullie moeten reisverslaggevers worden. Prachtig, spannend en eng !
    In New York hebben we nog Dennis en Jane gezien en hebben het natuurlijk uitgebreid over jullie gehad. Ze zeiden dat jullie heel aardige mensen zijn, maar je weet die amerikanen kunnen overdrijven....., in Portugal waren jullie niet zo aardig. Ik verloor zelfs een potje Jeu de boules van Jor. Amerika met Nick was fantastisch. Over 6 jaar met Naomi. Hou je goed groeten Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 95169

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: