rustig weekje - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu rustig weekje - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

rustig weekje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

07 Februari 2009 | Australië, Kununurra

Deze week is een zogezegd een relaxt bij kom weekje. Heb niet veel gedaan, beetje gepspt en empire earth gespeeld tegen Ben. Lekker uitgeslapen en af en toe naar het dorp,om wat boodschapjes te doen. Ik dacht ook dat ik al redelijk geacclimatiseerd was. Dat viel tegen toen ik woensdagavond voor het eerst ging toadbusten, met Wolfgang und Dia. Dia is een Nederlandse vrouw en Wolfgang is verrassend genoeg een Duitser (die al 49 jaar in Australie woont). Ik mocht ze gelijk meenemen en laten zien hoe het moet. Hadden er precies 100, mooi aantal. Hij werd trouwens Woefie genoemd…waarom geen idee!
Volgende ochtend om 6 uur was ik wakker, lekker geslapen had ik niet. Had vrienden gemaakt zag een klein stalletje denk daar lig ik lekker droog. Maar toen ik lag te slapen kwamen er ook 5 kalfjes naast me liggen. En die maakten nogal wat geluid, herkauwen winden, opstaan lopen en weer liggen. 'S ochtends om 6 uur werd ik mijn tent uitgebrand door de zon. Keek om me heen, lagen alle kalven om mijn tent. En het hele veld stond vol met walibi’s, kreeg zo’n idee van Bassie en Adriaan die op dat voetbalveld wakker worden midden in een wedstrijd.
Heb de padden opengesneden (niks gevonden) en was maar terug gegaan want Woefie en Dia lagen nog te slapen. Eenmaal thuis ff spelletje gespeeld, kan ook niet veel doen want heb geen internet of telefoon. Lee belde op Ben zijn mobiel en heb toen een uur alle details en nieuwtjes met Lee besproken. Ben weer naar het dorp gegaan om ethanol op te halen. En zou in de avond met Tim en Dave een biertje doen. Dat ging niet door, Lee belde of ik terug wilde gaan om te toad busten. Het regende als een gek en was onderweg (met bril, wat een uitvinding) en word altijd een beetje slaperig van die lange wegen in het donker, beetje op de automatische piloot. Toen moest ik even flink op de rem staan, omdat de rivier een meter over de weg stond. Kon er gelukkig wel doorheen, had me niet gelukt met 120km.
Ze hadden niet verwacht dat ik terug zou komen. Heb ontzettend gelachen met Wolfgang. Zijn vrouw ging steeds uit de auto om de padden te pakken maar die renden de hele weg over, zei er achter aan, hij haar aanmoedigen en lachen. En steeds als ze hem bijna had, de lichten uit doen en weer dan aan en dan was ie weer weg, zij der weer achteraan. Zaten er 2 achter elkaar, ging zei wel een stukje naast de auto hangen. Hij gas geven over de pad gereden en heen en weer sturen en remmen en gas geven heb ontzettend gelachen met Wolfgang.Op de terugweg was ik gefocust op de hoog staande rivier. Maar die was weg……….
Verder niet veel beleefd vanavond met Tim een Dave een biertje doen. Zaterdag toadbusten.
Wel heb ik contact met Nielsie gehad en die komt langs!!Lijkt me heel leuk, als het goed is gaan we ook krokodillen vangen als Niels en Felix er zijn!!!

  • 08 Februari 2009 - 09:04

    Je Broedtje :

    he kleinen je hebt weer 2 leuken stukjes geschreven . Aan je verhallen te lezen heb je het behoorlijk naar je zin en je heb al aardig wat mee gemaakt zelfs met die duitser.Waanner ga je er weer nieuwe foto s op zetten .

    groetjes je broedtje en zie je gouw pikkie .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kununurra

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 95157

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: