Natte dagen - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Natte dagen - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Natte dagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

10 Februari 2009 | Australië, Kununurra

Het heeft hier veel geregend, en Kununurra was dus ook afgesloten van de rest van de wereld. Alle wegen naar Kununurra toe waren overstroomd en er kon dus niemand in of uit (of je moest het vliegtuig nemen). Vrijdagmiddag kreeg ik nog een telefoontje van een Nederlandse Phd student, of ik zin had om met hem en zijn professor een biertje te doen, altijd goed. Hij was al bioloog en ging kijken voor medicijnen uit slangen gif. Zijn professor vroeg of ik hem niet kende, hij was heel beroemd in Nederland. Nee, sorry nog nooit van gehoord. Dacht dat kan ik ook, heb je wel eens van mij gehoord ik heb vorig jaar in bijna elke krant gestaan met padden en parasieten…..jah dat had ie wel gelezen jah!!!Zo die was in de pocket!!! Zijn professor geloofde niet, dat ik maar bachelor was en dat ik dan al in Australie zat.
Vrijdagavond een biertje gedaan met Dave, Tim and Tjed. Was erg gezellig, hebben de Hollandse drankjes gedronken en die vielen erg goed in de smaak! Eind van de avond zijn we nog naar een riviertje gegaan om te zwemmen. Was een heel mooi kalm riviertje. Het was pikke donker en Dave en Tjed waren down stream gezwommen en waren ergens stiletjes verstopt. Ik er heel zachtjes achteraan en steeds onder water. Tim durfde het niet aan en bleef bij de auto. Ze wilde me laten schrikken maar dat lukte niet, toen ik vlak achter ze boven water kwam!! Daarna nog even op de weg gelegen en genoten van de sterren. Toen terug, reden wel een uil aan en een schildpad. Die avond heb ik bij Dave in zijn nieuwe huis geslapen erg gezellig.
Volgende dag toadbusten met Tim, gingen met 2 auto’s want Tim bleef niet slapen, ik wel. Ik had de auto gebracht en Tim zette mij dan weer af. Paar uur later weer terug naar Tim, ben ik daar zegt ie, sorry ik ga niet heb te veel gedronken…..dacht das lekker. Dus ik ging naar Wolfgang en Dia (Dirkje).Hadden we net gegeten, kwam er een auto luid toeterend aan, Tim hij had een chauffeur gevonden!! We gingen eerst naar West baines waar zoutwater krokodillen zitten (de gevaarlijkste dus Dia zat te zeuren dat het gevaarlijk was. Eerst was ze boos dat we door modder reden en de 4 wheel drive niet aan hadden. Ik vond het juist leuk, je auto slipt de hele tijd weg. We waren dus aan het busten en hoorden gegrom, dee Groningse mevrouw had gelijk; dat was een krokodil!!! Jah……ik zei, is gewoon een stier want heb nog nooit een krokodil horen grommen! Nou, ze wist het zeker! Toen zei nog een andere gozer en Tim het ook; het is een krokodil!…..Ik kan natuurlijk moeilijk tegen een paar Australiers ingaan. Dia zei; zie je wel Jordy ik woon hier langer dan jij, dus ik weet het beter. Daar was ik klaar mee, heb er niets meer over gezegd. Ik heb het 2 dagen later aan Mary-anne gevraagd, zij is Aboriginal en aan Dave en die zeiden allebei dat het geen krokodil was, maar misschien een wilde pig. Ook gevaarlijk….. We gingen dus weg daar en hebben nog wat verder gebust. Heb ook wat ‘’roadkill’’ frogs gevonden. Die zijn dus aangereden en liggen dood op de weg. Er is nergens een exacte omschrijving van een roadkill. Dus heb ik ze gevangen en er toen een roadkill van gemaakt.
Volgende ochtend opengesneden en het zat weer vol verrassingen. Vond een slangetje in in toad, door heel zijn darmen heen. Vorig jaar was er een onderzoeker die cane toad eieren wilde hebben om onderzoek naar te doen. Alleen wilden ze niet broeden in gevangenschap. Nou bij mij wel, ik haalde ze s’ochtends uit mijn vuilnisbak en ze zaten vol met eieren. Dus die heb ik ook maar in een potje gedaan. Toen vond ik ook nog een longworm die er helemaal niet zou moeten zitten. Vanaf vorig jaar hebben ze zich meer dan 100 km verplaats. Dus dat is een aardig eindje. Maar moet nog even verder zoeken voor meer!!heb al mijn samples over de boarder gesmokkeld.
Eenmaal thuis aangekomen, had Ben een puppy (zie foto) voor Nicholson station gehaald. Erg schattig beestje. Ben ging naar Nicholson station met de puppy, ik zou misschien meegaan maar dacht ga later wel een keer (achteraf een goed idee geweest!!!!!). In de middag kwamen wolfgang en Dia terug. Ze hadden niet getoadbust, want ze moesten weg, het water kwam de stal in!!Ben had ze gewaarschuwd dat als je water hoort moet je weg gaan dan komt er een golf aan in de rivier (en hij heeft het geweten!!!). Dus ik kon ook 2 dagen niet toadbusten want alles stond blank. Had Ben geprobeerd te bellen maar die nam steeds niet op. Uiteindelijk sprak ik Lee die ook op Nicholson was en zij vertelde dat Ben nogal een avontuur beleefd; komt ie: Hij was dus onderweg in het donker en werd dus gepakt door zo’n golf in een beekje! Ze auto werd mee gesleurd en hij heeft uiteindelijk door het zijraampje kunnen ontsnappen en de puppy meegnomen. Is zelf nog tientallen meters meegesleurd en tegen rotsen en bomen aangeklapt. Mijn vader en moeder zijn er ook geweest en die weten dat je daar in de middle of nowhere zit! Dus dan zit je s nachts zonder auto, licht en al je andere spullen met alleen een puppy. Hij heeft dus 5 uur gelopen naar een oude reünie (hij is vaker in dat gebied geweest) en heeft daar een paar uur gelegen. Lee was ondertussen gaan zoeken, maar Ben had wat dingen neer gehangen zodat Lee wist dat ze niet verder moest gaan. Hij heeft 24 uur gewacht op hulp. Hij was aardig in shock, onze stoere Ben! Ik had hem ook nog ff aan de telefoon en hij was echt geschrokken, grapjes maken deed ie ook niet meer zoveel. Hij zei dat hij veel enge dingen had meegemaakt, maar dit was het engste ooit! Hij was ook heel serieus over het leven en zo. Ik zei alleen, sukkel je hebt MIJN trayback verzopen, toen kon er wel een lachje vanaf. Zie foto van wat er van MIJN auto over is. De spullen (laptop kleren ect) waren weg en hij liep nu in een broek van ze moeder hahah. Maar al met al een goed idee dat ik maar niet mee gegaan was!
Maarjah, nu moet ik zijn verhaal vertellen anders had ik er mijn eigen interpretatie aan kunnen geven. Ik ben nu gelijk de secretaresse en Fieldcoordinator van Lee, denk gemiddeld 8 telefoontjes en ze beginnen om 7 uur in de ochtend, dus slaap ik met de tel naast me. Ook plan ik gelijk de mensen in die willen toadbusten. En heb Matt gebeld (van de radio) om mee te toadbusten, kende ik nog van vorig jaar. En werd ik gebeld door een juf van Kununurra Highschool. Ze wilde toadbusten en waren met ze ongeveer 65 mensen. Hahah denk zal Lee hebben, bel er op en zeg met de fieldcoordinator, zij lachen en ik zeg heb een groepje mensen die willen toadbusten,65 mensen. Zij weer lachen en vraagt hoe ze me nou ooit serieus kon nemen. Zeg ben serieus, na het 3 keer gezegd te hebben, geloofde ze het en zei hier het telefoon nummer bel haar maar op!!!Dus dat wordt leuk.
Gister even maar wat gaan kikkervangen om te’’onderzoeken’’ (mag opensnijden en vergassen niet gebruiken in mijn tekst). Veel kikkers gezien, een uil en 1 hele grote spin grrrr daar ben ik niet dol op was zogezegd niet dolfijn!!!
Ik moet vandaag Sandy ophalen van het vliegveld morgen Sizzi en woensdag een biertje doen bij Tim. Ga ook nog een keer wat drinken met Luce en eten bij Matt. Vrijdag toadbusten met Tim, zaterdag overdag met 6 Aboriginals Toad busten en Barracuda vissen!!Dat wordt lachen!! En er gaat een gerucht in het dorp dat de Dam gaat breken door de vele regenval. Als dat zo is, dan hoeft Niels niet meer te komen want dan is er geen Kununurra meer. De helft van de Aboriginals zijn al weg uit het dorp, we zeiden al dat een blanke het gerucht verzonnen heeft hahah!!!

  • 10 Februari 2009 - 13:12

    Maranka:

    Heey,,
    Ik dacht ik stuur je ff een berichtje op je site omdat je dan cker weet dat ik dit keer alles gelezen heb !! Ik ben echt jaloers op je dat je daar bent want ik ben nu op school & het is echt verschrikkelijk !!!
    Verder mail ik je wel :P
    x ik hou van je x
    Maranka

  • 12 Februari 2009 - 17:57

    Marielle :

    klinkt allemaal erg spannend maar ook gezellig maar die puppy zie ik niet of moet ik nou echt aan brilletje xxxx je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kununurra

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 95151

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: