Stukje vliegen - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Stukje vliegen - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Stukje vliegen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

03 Februari 2009 | Australië, Kununurra

De reis
Toch weer een langere reis zonder zekerheden van een ruime plek, maar met een goede afloop. Ik ben nu trouwens op Darwin het is 5 uur 's ochtends en mijn vliegtuig vertrekt om 10 uur…Heb eerst nog even liggen rotten op de banken tussen de backpackers, maar ging even wat eten en had wel even tijd om een stukje te schrijven.
Uitgezwaaid door Marion, Rob, Wes Marank en als verrassing Rick en Shamira. Na ingecheckt te zijn had ik alleen een lange benen plek voor naar Frankfurt, de rest moest ik daar regelen, want de overige reis ging per Quantas. Stoel 4 C, ik zoeken is het een gewone stoel met een dikke Duitser naast me. Er waren trouwens alleen maar Duitsers. ik was de enige Nederlander. Ik vroeg dus aan de stewardess (ook NL) of ze wat wist, want die andere had gezegd dat ik geen gewone stoel had. Ik zat extra ruim en ze zag dat ik er niet in paste. Ze wist wel wat; mocht ik 1e klas zitten, maar ook die stoelen waren niet echt heel ruim, dus kreeg 3 stoelen naast elkaar! En een krantje, 3 keer iets te drinken (in 50 minuten) en geen koekjes zoals de rest, maar eend in een honingsausje en een heerlijk gebakje, ik zat gebakken! In Frankfurt moest ik weer naar een lange benen plek vragen. Kon ook en had zelfs niemand naast me, daarnaast een Duitse gozer maar wel aardig. Nog even met het vliegtuig personeel gesproken en had gelijk een goede beurt gemaakt, toen ik vertelde wat ik ga doen en heb gedaan met de padden. Nog een paar moord tips gegeven, hoe het sneller en makkelijker gaat. Na zo’n 6 films 3 afleveringen van little Britian en heel veel eten en drinken, maar niet geslapen, kwam ik in Singapore aan.Daar had ik 3 uur, nog even met die Duitse gozer in de tuin gezeten en geluld. Toen moest hij weg, ging naar Perth. In Singapore had ik geen lange benen plek maar ik moest het nog maar even daar vragen. Ik mijn boarding pas afgegeven aan zo’n heel klein Thai popje en gevraagd of ze nog een plek voor lange benen hadden. Ze zei dat ze dat normaal niet deden, maar ze ging het toch even vragen. En dus ik zat lekker bij een exit poortje met niemand naast me, dus kon weer ruim zitten. Jammer genoeg nu geen films dus gepspt. Batterij was ondertussen na 4 uur op en mijn Ipod begon ook leeg te raken. Was om 4 uur in Darwin, maar gelijk weer ingecheckt nu is het half 6 heb ik mijn ham,kaas, eien muffin op en ga ik maar weer tussen de Backpackers liggen om een slaapje te doen. Aangezien ik nog steeds niet heb geslapen.
13:15, Ik zou nu in Kununurra moeten zitten met mijn biertje in mijn hand en in mijn korte broek. Dit is niet het geval, want het vliegtuig heeft vertraging……4 uur. Wel mochten we voor 25 dollar eten en drinken halen, dat viel dan weer mee. In totaal dus 10 uur op Darwin gezeten. Eerst 6 uur, dan klaar staan om te in te stappen….en dan nog eens 4 uur. Toen ik dat hoorde had ik het ff gehad. Ben naar een restaurant gegaan en heb Peter zijn eerste neut besteld , het smaakte goed (ook om 10 uur ;s ochtends).
Dan toch vliegen, heb er niet veel van gemerkt, hele reis geslapen. Werd opgehaald door Ben en het regende lekker hard (met 38 graden een goede combinatie). Thuis spullen neer gezet en rond gekeken….TV was weg, bank weg, geen telefoon en geen internet dat ging goed. Is ook te merken dan schoonmaker Dave er niet meer is, het is 1 groot spinnenweb, maarjah, aan elk nadeel zit een voordeel, maar weinig insecten binnen. Buiten te veel…Met Ben een jonge jenever gedronken, vond het erg leuk, daarna had hij een drankie gemaakt. Toen maar de kroeg in gegaan, eerst een paar biertjes, toen aan de cola rum. Hebben er ook gegeten, steak natuurlijk! Was erg gezellig, beetje slap geluld en DVD gehuurd. Helaas, DVD niet helemaal afgezien want lag te slapen in de stoel.
Volgende dag nog steeds niet helemaal hersteld van de jetlag en werd om 1 uur wakker gemaakt. Kan me niet herinneren wanneer het de laatste keer was dat ik tot zo laat uitsliep. Even naar het dorp geweest. Ik schrok even want reed langs JuJu haar favoriete boom en ze zat er niet…..stom het regende en dan zitten ze met ze alle onder het afdakje van de supermarkt!En inderdaad, daar was ze dus, even gedag gezegd en wat boodschappen gedaan.Eenmaal terug me\ijn eerste slang gevangen, heb nu een klein aquarium waar ik ze in kan doen:)!! Ben gaat vanavond koken, ben benieuwd hahah BEN benieuwd. Hij is beroeps kok dus laat maar komen!!Water drinken gaat ook weer goed zit nu op zo’n 2 liter maar moet naar minimaal 4!!!Ook moest ik wel even uitleggen waarom ik een foto van een man op mijn kussensloop had.
Ohja en Ben heeft beloofd dat we gaan krokodillen vangen, hij legt het uit en ik mag het water in springen om ze te vangen! Ook ga ik waarschijnlijk een weekje oppassen (als Lee het goed vindt) op Nicholson station!!Alleen, dus dat wordt leuk!! Als ik er ben zal ik laten zien op google maps waar het is!!!

  • 04 Februari 2009 - 12:57

    Syl:

    hee jortje,

    nou gelukkig heb je je eigen stekkie weer terug!! zal zeker wel lekker zijn om weer terug te zijn bij al je insecten. ga snel naar me les....dikke kus syl

  • 05 Februari 2009 - 02:24

    Assistent In De Dop!:

    Lekker aan de tooheys extra dry!!
    Zo ken ik je weer!
    Ik wil wel ff krokodillen vangen hoor.
    Ben al in steve irwin zoo geweest, dus weet er alles van.
    wanneer kunnen we komen! wij zijn de 16e in cairns. mijn nummer is 0416592936.
    Darwin is kut he! ik heb daar ook 6 uur op de klotebankjes gelegen!

    hoor van je!

    groetjes je toekomstige lieftallige assistenten!

    niels en felix

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kununurra

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 95170

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: