Giftige slangen, Pasen, experiment en Darwin!! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Giftige slangen, Pasen, experiment en Darwin!! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Giftige slangen, Pasen, experiment en Darwin!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

20 April 2009 | Australië, Kununurra

Pasen op Nicholson!
Pasen gingen we op Nicholson vieren, over de Duncan road (blijft leuk) naar Nicholson. Onderweg een biertje en genieten van het uitzicht. Eenmaal daar stonden de biertjes alweer klaar! De rest van de avond rustig aan gedaan met een biertje in de hand.
Volgende dag gingen we vissen, met nogal wat hoofdpijn, in de "Ord River", 80km vanaf Nicholson. Was een prachtige spot en waren de eerste van dit seizoen die er waren. We vingen ook aardig wat vis:D:D!! Ook tijdens het vissen was er bier aanwezig.
Eind van de dag terug op Nicholson en lekker een boek gelezen (jaja een boek!!) en met de honden gespeeld. Ook nog even bij de koeien gekeken, die nu bij Nicholson gestald worden (3000 koeien). De volgende ochtend gingen we weer op pad, waren nog een bakkie koffie aan het doen, toen er een goanna aankwam(zie foto). Hij kwam nogal dichtbij en at het honden voer op! Toen ie doorliep, hadden we hem nog een kippenei gegeven, we zaten naast hem en gingen een leuk trucje doen. Ik zat op de grond en Ben ging hem voorzichtig door mijn benen heen leiden. En het lukte!!!! Toen nog een keer en ook nog eens een derde keer!!!!zie video!!!

Experiment
We gingen mijn volgende experiment gingen opzetten. Eerst een gat gegraven (11m bij 4m) plastic in gelegd en zand en modder (vanuit Kununurra) erover heen gelegd. Zoals je al kunt lezen hebben we een hele hoop grond verplaatst en dat met 38 graden is aardig zweten!!! Ik ben er niet om het strandhuisje op te bouwen, maar verzeker jullie... heb genoeg geschept!! Ook een hek er omheen gezet, zodat de padden er niet uit kunnen. Gevuld met water, huisjes erin gezet en de padden erin gezet. Zagen er blij uit:D!

Darwin
Ben had een feestje in Darwin en vroeg of ik mee wilde, dacht waarom niet!! Gingen vrijdag ochtend om 7 uur weg en 9 uur later kwamen we in Darwin aan. Gingen eerst bij een vriend van hem langs om naar zijn slangen te kijken. En ze gingen ff leuk doen en pakten alle leuke slangen en hingen ze om mijn nek. Ik gaf natuurlijk geen kick (ook al is het alleen al om hun grapje te verpesten:P) en vroeg of ze er nog meer hadden!!Had er al 3 om mijn nek! En ze hadden al want anders bedacht, ik moest een keer gebeten worden. Daar was ik iets minder gerust om dan de slangen die om mijn nek hingen. Maar ook nu gaf ik niet toe, hij kwam met een kleintje aan lopen en begon hem tegen mijn arm aan te tikken. Het is dan ook maar goed dat je na 9 uur in de auto niet al te best ruikt!! De slang hapte niet…… En mijn naam waren ze als snel vergeten (waren geen einsteins) maar ze hadden al snel een bijnaam; the Dutchman. En die hoorde ik dan ook het hele weekend!
Daarna naar het hotel gegaan, was een super hotel! Toen de stad in, wat gedronken en nog even op een gokkast gespeeld, ik ben nooit zo’n big spender met gokkasten (helemaal niet; echt ik weet het!) en had er dus ook 1 dollar in gegooid (Ben begon met 100 dollar). Ik ben de hele avond zoet geweest met mijn dollar en had op het eind toch nog 50 dollar winst!! Na een paar uur gingen we terug naar het Hotel. Eenmaal daar kreeg Ben een telefoontje van een vriend, die was in de stad! Dus daar gingen we weer ….en om 3 uur lag ik in mijn bedje (Simpsons te kijken:P).
Volgende ochtend nogal brak en gingen we naar het strand. Prachtig strand maar er klopte iets niet….(zie foto)…..er was helemaal niemand op het strand of in zee!! De reden??? Afgelopen maand 3 doden door krokodillen op het strand in Darwin. Dus durfde het niet aan om in zee te gaan….lag op het strand een boek te lezen (alweer nummer 2) en het zweet droop van me af! Dan toch de zee in…….nee toch maar niet:D!! En we gingen naar een meertje vlak naast het strand en heb daar toen maar even heerlijk in gezwommen. Kans was aanzienlijk kleiner om opgegeten te worden. Na het zwemmen naar de bottle shop om drank te halen (het is hier altijd je eigen drinken meenemen!) en toen naar het feestje, was gezellig lekker in het zwembad gezeten met …..jah een biertje in de hand! Na een zware avond, tentje opgezet in de tuin en erin gaan liggen. Ik werd wakker van gespetter en dacht; leuk die zitten natuurlijk ergens met een tuinslang ofzo. Maar zag niemand en het was muisstil. Na een tijdje dacht ik, ga toch maar mijn spullen pakken. Had mijn matras en bedden- goed onder het afdakje gelegd, het begon ondertussen al te hoozen! Ik dacht GVD die Ben is binnen gaan liggen die H*fter, ik zat op de stoel wat te drinken en een paar minuten later kwam Ben zeiknat aanlopen met zijn matras waar het water uitstroomden…..hij was net ff te laat wakker geworden hahah! Na een uur in mijn tentje wakker gelegen te hebben, met onweer, regen en een storm viel ik weer in slaap en werd ik om 6 uur s ochtends wakker. Toen weer de terugreis van 9 uur! Altijd lekker we kwamen in het donker bij mij experiment aan en tot mijn grote verrassing miste ik wat padden……30 stuks om precies te zijn!! Er zaten er nog 15 in…..hoe dat nou kan, geen idee of ze zijn opgegeten of ze zijn eruit geklommen is een grote vraag, daarom ga ik vanavond de hele avond ernaast zitten met een spotlight en wanneer ik wat hoor kan ik gelijk even kijken wat het nou is!!! Lag ik vanochtend heerlijk te dromen in mijn bedje, hoorde ik JORDY JORDY dacht nee he, Ben in mijn droom en toen nog harder JORDY…..toen werd ik wakker hij stond buiten met een giftige slang, een golden tree snake..niet dodelijk maar je bent niet blij als ie je bijt! Dus snel mijn camera gepakt en foto’s gemaakt. Toen weer mijn bedje in gekropen, dacht k*t had hem ook ff moeten vasthouden, maar zag Ben al een paar keer wegspringen omdat ie hem probeerde te bijten. Gelukkig heb ik vanavond nog een kans voordat ik naar mijn experiment ga om te patrouilleren; gaan we eerst nog even slangen vangen en dan natuurlijk alleen giftige!! Hebben ook allemaal speciale slangen stokken om ze op te pakken (die van TV:P)!!dus ben benieuwd!! Is voor een gozer die geeft cursussen slangen vangen!

Deze week nog wat schoolspullen doen en met een beetje geluk een helikoptervluchtje regelen voor over 2 weken:D!! EN dan maandag naar BALI!!!!! Met Wes en Syl ff een weekie lekker relaxen en excursies doen:D:D!!!!heb er zin in!! Dan nog maar een maandje en dan naar huis…..en dan moet me scriptie af zijn!!!!!!

  • 21 April 2009 - 10:01

    Eenzame Danseres!:

    Hey Jor,,
    Was ik het toch helemaal weer vergeten om gister te lezen!
    Nou hier ben ik dan met mijn zieke hoofdje jou stuk aan het lezen:P
    Maar Wel weer heerlijk om het te doen hoor!
    Wat jij allemaal mee maakt moet eigenlijk een serie van gemaakt worden:P:P
    Even vraagje,,, Kom jij hier aan met een grote bierbuik????
    Ik zie alleen maar staan dat je bier aan het drinken bent. Haha
    Ik wou dat ik met Syl en Wes mee kon!
    Ben echt jaloers op hun!
    Nou ik spreek je hoop ik snel weer!!!

    Kusjes
    Danseresje

  • 22 April 2009 - 18:16

    Fred Bosman:

    Hay Jordy hoe is het, hoop je snel weer te massere, een sportieve groet van DE verzorger

  • 27 April 2009 - 16:57

    Ella:

    Al op Bali aangekomen?? Wel weer gezellig met je broertje en Syl?!?!?!
    Veel pret nog en tot gauw, de koelkast staat al klaar!! (hebben nu 3 koelkasten voor de koelkastcontrole, we gaan voor goud!!!!!)
    Dikke kus, Ella

  • 15 Mei 2009 - 17:53

    Marielle Koks:

    nou jor schiet op he boel bier en slangen maar ben blij dat je de padden gelukkig hebt gemaakt tot snel we komen op dezelfde dag aan op schiphol wie weet en anders later dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kununurra

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 95148

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: