Nicholson station - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Nicholson station - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Nicholson station

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

14 Februari 2009 | Australië, Sydney

Nicholson Station
Het is nog steeds erg nat in Kununurra! Alle wegen zijn gesloten en kan dus niet toadbusten.
Dean en Lee waren in het depo en ook Sizzi en Sandy waren aanwezig. Sandy had in de ochtend een stakeholders vergadering gehad. De resultaten waren niet top en ze zat een beetje in een dip. Ze liep al vanaf 1 uur ik heb een wijntje nodig, ik heb een wijntje nodig! In de avond kreeg ze der wijntje. We hadden pizza gegeten Dean wilde dat graag, want dat heeft ie niet op Nicholson! Na aardig wat drank werd het steeds gezelliger. Lee, Dean en Sandy gingen de volgende ochtend naar Far away Bay (een exclusief ressort waar maximaal 16 personen in kunnen). Lee ging er heen om rock art the bekijken. Toen had Sandy een goed idee..waarom ik niet mee ging! En Lee zat te denken en jah waarom niet! Dus ik mocht mee, spulletjes gepakt nog een paar shotjes jonge jenever gedronken met Dean en slapen! Sizzi zou met een postvliegtuig naar Nicholson gaan waar Ben zit. Wij er om 5 uur uit want om 6 uur moesten we vliegen, nog een puppy opgehaald voor nicholson en naar het vliegveld! Komen we daar, vliegen er geen vliegtuigen door het slechte weer, maandag weer de eerste…….. Dat was jammer maarjah. We waren dus terug op het depo, ontbeten en de spullen afgeladen. Toen kreeg Lee een goed idee (om 12 uur in de middag) waarom rijden jij en Sizzie niet naar Nicholson via Halls creek. Is omrijden maar de andere weg moest je zwemmen.
Wij onder weg, is 8 uur rijden waarvan 4 op de snelweg en 4 op slechte wegen zonder asvalt en met rivier crossings en dat soort leuke dingen! Dean had naar het weer gekeken en er zou geen regen komen. Sizzi reed de eerste 4 uur en toen was het mijn beurt. Eerste bord dat ik tegen kwam; Road Closed! Wij toch verder, na 5 minuten begon het te regenen en 3 uur later regende het nog steeds. Over de eerste 60km heb ik 2 uur gedaan. Moesten een rivier oversteken, maar was veel modder aan de zijkanten….vast. Dacht, nee he zal mij gebeuren. In 4 wheel drive en na wat proberen toch er over gekomen. Dat was de eerste en er volgde er nog veel meer. Sizzi mocht er elke keer uit om eerst over te steken om te kijken hoe diep het was. Als ze niet lopend kon oversteken moesten we het niet doen. Dan de weg zelf; was vol met modder en je moest de hele tijd bij sturen en je slipte de hele tijd weg. In het begin nogal k*t maar later kreeg ik het door en toen was het echt vet! Het was ondertussen donker en waren er bijna. Paar keer moeten remmen voor Skippy’s en toen waren we er. Was kapot en moe, was al vroeg uit bed en na 4 uur geconcentreerd rijden ben je helemaal kapot. Oh jah moesten ook nog een Aboriginal community bellen, want we waren een auto tegen gekomen met 5 Abo’s erin maar het was een gewone auto. En ik reed met mijn 4 wheel drive. Ze kwamen dus ook niet meer verder en zaten vast. Vond dat ze nog ver waren gekomen. Volgend jaar maar naar Argentinië voor de Dakar Rally!!
Toen wat gegeten en naar bed. Ik had mazzel, want ik kreeg een puppy mee op mijn kamer. Heel lief maar moest wel in de nacht om de 2 uur naar buiten omdat ze moest piesen!Zat ze te piepen en jah daar ging ik weer! Ik had het idee dat ik een paar keer niet wakker was geworden want er lagen een paar plasjes in mijn kamer! Om 6 uur moest ze weer en toen dacht ik gaan wel gelijk een stukje lopen. Toen ontbijten en achter mijn computer gewerkt aan mijn Plan van aanpak en nog meer onzinnige dingen voor school! Wel heb ik al mijn tentamens gehaald, dus dat’s mooi!! Tussen door nog even de puppy’s in bad gedaan en in de avond een paar biertje en een paar wijntjes gedronken. En Scary movie 3 gekeken!
Vandaag weer de hele dag achter mijn computer aan school onzin gezeten. Ik hoorde blaadjes kraken naast mijn kamertje en dacht dat Ben een geintje uit wilde halen. Dus deed mijn lamellen open, maar zag een stuk staart. Ik snel naar buiten met mijn camera en een leguaan. Van ongeveer een 1,5 meter groot! Ik tijgeren over de grond om foto’s en filmpjes te maken! Het is nu half 4 dus het is bier tijd!!
Maandag ga ik weer terug naar Kununurra, dus weer door al die beekjes en rivieren. Het is hier al een tijdje droog dus moet makkelijker gaan. Ik ga in mijn eentje dus wordt 8 uur rijden!! Kijk om het plaatje waar Nicholson station ligt!en waar het dichts bijzijnde dorp ligt!!

  • 14 Februari 2009 - 09:40

    Wesley :

    he broertje leuk hondje heb je daar neem je hem ook mee naar huis dat mag vast wel van mam en anders mag hij bij ons logeren groetjes wesley en spreek je gauw


  • 15 Februari 2009 - 14:04

    Marja:

    he jordy,zo te lezen gaat het je weer goed af. ook weer van alles beleefd. het is net of je niet bent weg geweest daar. fijn dat alles goed gaat. en neem geen hondje mee, maar die slang als verrassing voor je moeder. hele dikke kus en veel liefs. gr marja.

  • 16 Februari 2009 - 17:00

    Ella:

    Hey Jordy,
    Wat een belevenissen weer zeg!! Dan is het hier maar saai! Als er een beetje sneeuw ligt ga ik al met de trein naar mijn werk ipv met de fiets, geen SLIPgevaar! Nog veel plezier daar en oh ja zal ook nog maar zeggen: werk ze.
    groetjes,

    Ella

  • 17 Februari 2009 - 17:53

    Mieke:

    Hallo Jordy, Het is weer leuk om jou verhalen te lezen. Je hebt het reuze naar je zin. Het is jammer dat het zo verschrikkelijk nat is en je niet goed je werk kan doen(???).Stefan heeft ook een zwerf kat en een zwerf hond onder zijn hoede genomen. Missen jullie ons dan toch een beetje? Je vader en moeder hadden met mijn verjaardag (50) de boel mooi versierd. Spandoeken voor de ramen en een Sara kop van de buiten lamp gemaakt.Er was niet onder uit te komen. Maar ik heb een gezellige dag gehad.Met Nick ga ik een weekendje naar Londen,het is geen New York, maar je hebt altijd baas boven baas. Geniet nog lekker en tot ziens, groetjes Mieke

  • 22 Februari 2009 - 18:59

    Jacqueline:

    Hoe kom jij nou weer aan die pup??? Ben je nou ook hondenredder geworden zoals mij?hihi.
    Neem die pup maar mee voor mij hoor ;).

    Mijn stage is "GAAAAAAAPPPP", maar leer wel onwijs veel....scheelt weer!

  • 24 Februari 2009 - 16:41

    Roel:

    Jorrit aan de wijn? Gaat niet helemaal goed he? Goeie verhalen schrijf je weer jor je moet het daar wel naar je zin hebben! Veel plezier nog dierenvriend!

  • 26 Februari 2009 - 11:36

    Marcelmunk:

    hoe gaat met je je weet als je te laat komt kom dan goed te laat gr marcel

  • 27 Februari 2009 - 14:44

    Mimie :

    lijken als 2 druppels water opelkaar
    groeten en liefs wim mimie

  • 01 Maart 2009 - 07:46

    Jordy Zwart:

    heye lange hoe gaat het ze hebbe gewonnen hoor het tweede met 4-2 en ze zegge dat ze je niet missen haha

  • 02 Maart 2009 - 21:25

    Nick:

    He Lange, gaat weer goed zo te zien.. had ook niet anders verwacht hoor.. hier ook alles goed!

    we hebben laatste 2 weken gewonnen met 5-3, dus we moeten erin blijven. maar je wordt vast wel op de hoogte gehouden!
    nou spreek je weer he!

    mzzl Heijde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 95114

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: