twee nieuwe assistenten - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu twee nieuwe assistenten - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

twee nieuwe assistenten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

06 Maart 2009 | Australië, Kununurra

Sorry voor de late update maar ik had twee assistenten die veel aandacht nodig hadden:P:P!!

Nieuwe assistenten gearriveerd!
Woensdag kwamen Felix en Niels, heb ze opgehaald en in de avond gingen we naar Lake Argyle. Sandy moest daar een presentatie geven. Ze hadden al snel door dat het iets anders was dan de Oost kust! Ook natuurlijk even door het park gereden om Aboriginals te kijken! Hebben de dam bekeken en wat foto’s gemaakt. Daarna teruggereden, we waren met Felix, Niels, Trini (beetje vreemde), Mary-Anne (Aboriginal), Sandy (advocaat) en ik. We zagen een grote python op de weg, ongeveer 3 meter. Ik ging eruit en Trini ook (Niels en Felix bleven zitten). De slang was al snel weg nog even gezocht maar kon hem niet meer vinden. Het weer is heerlijk warm en je zweet de hele dag. Dat hadden ze al snel in de gaten!
Volgende dag voor het eerste toad busten. Waren op Newry station en hadden wat gegeten. We gingen toad busten, maar waren niet veel padden. Felix had ze eerste pad zo te pakken. Voor Niels hadden we hem al gevangen hij hoefde hem alleen uit het netje te pakken en in de zak te doen…..10 minuten later had ‘outback Jack’ hem te pakken. Nog een beetje verder gebust en in de avond alle padden opgemeten. Ze hadden het vooral moeilijk met de geur van de padden. Toen gingen we slapen. Altijd leuk om Niels welterusten te wensen….Welterusten moment stilte en dan zeggen je moet je tent goed dichtdoen want er zitten hier nogal veel slangen! Volgende ochtend bedankte Niels me nog even dat ik dat zei hij had ‘heerlijk’ geslapen! Volgende ochtend padden open gesneden en toen terug. Niels even een tukje gedaan want hij had niet zo lekker geslapen. Felix hield hem gezelschap. Spullen uitgepakt, een paar biertjes gedaan en ze toen laten kennis maken met het Kununurrase nacht leven. Was een feest haha. Volgende dag weer toad busten met Tim en Terry. Hij heet geen Terry, maar zo noemen we hem want hij lijkt precies op Terry van DSK, alleen de ruigere uitvoering. Was lachen met ze. Eenmaal terug, na een biertje gingen we slapen. Hoorden de hele avond dingo’s huilen, dus Niels was alweer blij dat we een paar muren om ons heen hadden. Volgende ochtend inpakken. Ben ik mijn tent aan het afbreken zit er echt een slang onder mijn tent, metertje. Niels was zijn bruine kleurtje ondertussen kwijt! Ik heb hem opgepakt en uiteindelijk buiten weer neergelegd. Felix had ook wat gehoord naast zijn tent, onder een zuiltje hoorde hij de hele nacht iets. Ik kijken, zat er een hagedis haha! Toen viel er nog een slang uit het dak terwijl Niels stond te douchen! Alles was al ingepakt alleen moest Niels nog zijn tent inpakken. Hij had er niet zo veel haast mee!
We zijn daarna gelijk door gereden naar Victoria River Roadhouse. Hebben daar biertje gedaan en in de avond padden gevangen. 94 stuks in een uurtje (Niels had er een stuk of 10 te pakken). Ook zagen we nog night tiger!!Dat is een slang, echt mooi! Is lichtelijk giftig. Wel waren er ongelofelijk veel vliegen. Waren vroeg in de ochtend al weggegaan, omdat er zoveel vliegen zaten!
Onderweg nog even gevist en toen mijn padden in mijn experiment gedaan (wat er van over was). Er waren er een paar dood door de hitte. Volgende dag moesten we de andere kooi brengen. Toen was er geen pad meer over…"meat ants" waren begonnen aan mijn padjes!
Croc hunting Matilda Creek
Daarna zijn we met een Quatbike en een Kubota naar Matilda Creek gegaan. Daar de tenten op gezet en wat gegeten. De rest van de dag gezwommen. In de avond naar Glenarra Bore op de Quatbike en Kubota gereden. Was even zoeken, was er nog nooit geweest. Waren we daar, kreeg Niels weer ze favoriete kleur, lijk bleek! Hij was ook moeilijk voor uit te krijgen. Het was nogal hoog gras, dus je zag niet waar je liep. Maar een snel rondje gedaan en weer terug! Zodat Niels ook weer kon ademen. Nog een paar padden onderweg gepakt en toen op de weg terug. We sliepen naast Matilda Creek. We hoefden alleen nog Matilda Creek over te steken, toen zag ik twee rode oogjes! Denk, die is voor mij! Ik er voorzichtig heen. Felix ging naar rechts, zodat hij die kant niet op kon, Niels stond achter ons, zodat ie niet langs ons kon….denk ik. Toen ging hij het land op, dan wordt het al een stuk makkelijker. Hij rende de bosjes in, maar ik had zijn weg afgesneden. Hij lag nu stil, ging langzaam dichterbij en toen ik in zijn bereik was, voelde ik toch wel wat adreline door mij heen gaan! Ik was nog aan het twijfelen, maar ik dacht als ie me had willen bijten, had ie het allang kunnen doen! Dus pakte ik hem!en toen was ik blij, na een goede foto shoot met mijn croc, die groter was dan een meter. Toen weer vrij gelaten en heerlijk geslapen! Daarna nog maar een nachtje bij Matilda geslapen en een groot stuk van de Duncan Road gereden. Daarna terug. Omdat mijn padden dood waren, konden we weer terug naar Victoria River Roadhouse. Dat gingen we dus ook doen!
Niels aangevallen!
Voordat we weg gingen moesten we eerst boodschappen doen. Ik ging met Felix naar binnen en Niels paste op de spullen in de auto. Er zitten nogal wat dronken Aboriginals in het park. We waren aan het afrekenen, stond Niels naast ons…..waarom?? nou hij had de auto opslot gedaan en was naar binnengekomen omdat de Aboriginals blikjes en wijnflessen naar hem gingen gooien!hahaha Na dit mooie incident zijn we verder gegaan. Zouden eerst bij Timber Creek toadbusten en daarna bij nog wat andere creeks en onderweg slapen. Maar na Timber Creek begon het te stormen en de wegen waren afgezet. Maar daar gingen we gewoon langs. Stukje verder op stond er weer een bord op de weg "road closed". Ook daar gingen we omheen. Doorgereden en onderweg nog wat padjes bij elkaar gepakt. Toen zijn we maar doorgereden naar het "Road house". Daar nog even 40 padden gepakt en toen gaan slapen.
Vroeg in de ochtend brandde het zonnetje al lekker op mijn tentje. Dus maar padden snijden. Ook een paar levend meegenomen, in een bak met water, genoeg lucht en in de schaduw. Eenmaal terug op Newry hebben we even gezwommen in de Keep River, waar zoutwater krokodillen kunnen zitten. Nog even gevist, 1 vis gevangen. Toen de kooien gereed gemaakt, de geïnfecteerde padden in de kooien gedaan. In de avond moesten we nog niet geïnfecteerde padden pakken. Ben had me verteld dat er een waterpython van zo’n 2,5 a 3 meter zat en dat ik hem wel kon pakken. Wij erheen met ze drieën, op 1 Quatbike door de modder. Toen padden gevangen en halver wegen zag Niels de phyton (hij is vooral een hele goede spotter!). Ik er heen, paar fotootjes maken en toen voorzichtig oppakken. Eerst even mijn hand erop, reageerde niet dus pakte ik hem op. Hij wilde weggaan, voelde waarschijnlijk dat ik een beetje zenuwachtig was en dat werd gestimuleerd door mijn assistenten. Felix was foto’s aan het maken, maar die stond maar;" ik zie niks, ik zie niks". En Niels stond (een stuk verderop) "kijk uit Jordy, hij kan bijten!!" Niels "de slangenfluisteraar"!, hij staat zo ver, ze horen hem alleen fluisteren! Slang wilde weg en begon een beetje te dreigen, dus heb hem maar laten gaan.
Daarna nog wat getoadbust en lekker geslapen. Volgende ochtend weer vroeg op en padden opensnijden, ze hadden parasieten en dat was toch wel groot nieuws! De dag erna kwamen we bij de border van West Australië en Northern Territory en toen hoorden we dat er een pad was gevonden op de border! Dit was nog veel groter nieuws en toen we thuis kwamen, hadden Lee en Sandy al 14 interviews gedaan!!(en natuurlijk had Lee mijn onderzoek ook goed promoot!) De volgende dag zijn we naar Wyndam gereden om wat folders af te geven en hebben gezwommen in de Grotto onder een waterval.

Sponsor en toadbusten
Dinsdag had ik een gesprek met mijn sponsor, een shirt gehad en een overhemd met East Kimberley Tours logo´s erop! Paar foto´s gemaakt met de sponsor, voor in de media release en toen weer terug om te gaan toadbusten. Ben ging mee en we gingen met de Quatbike en de Kubota. Onderweg vond Ben nog een "Frilled neck lizzard", die had ie gepakt en we mochten hem allemaal even vast houden. Verder op nog 1, die wilde ik vangen maar Ben was me weer voor…had hem nog wel overgenomen van Ben. Ze hebben scherpe klauwen. Allemaal krassen op mijn arm, bloeden maar ik gaf geen kick en herstelde snel van de aanval! We vonden een waterhole helemaal zwart van de kikkervisjes (maar dan van padden..paddenvisjes??). Niels, Felix en ik gingen ze sprayen met dettol en Ben ging verkennen naar Lake Argyle, niks gevonden.
Daarna nog wat getoadbust en toen met ze allen naakt gezwommen in Matilda Creek(waar ik die krokodil heb gevangen). Daarna nog een biertje gedaan om een kampvuur en weer mijn tent in. In de ochtend weer gesneden. Daarna gingen Ben, Niels en Felix zwemmen en ik ging met de Quatbike naar Lake Argyle om te kijken of er ‘paddenvisjes’ waren. En inderdaad ik vond ‘paddenvisjes’!! Dit was slecht nieuws, voor Australië en Lake Argyle, maar goed nieuws voor mij en mijn onderzoek. Ook omdat de padden nu in West Australie zijn en dit allemaal slecht nieuws is. En dan kom ik met mijn goede nieuws!!!
Lake Argyle
In de avond gingen we met een boottrip naar Matilda Creek over Lake Argyle! Moesten een stuk door het water lopen, want we konden niet in 1 keer aan land.Niels vond dit "geweldig", want als je met je lamp over het water scheen, zag je overal rode oogjes!!en dat betekent krokodillen!!haha Na een uur zoeken hadden we eindelijk padden gevonden. Na nog een uur, gingen we terug naar de boot. We hadden op de heenweg een aantal beekjes overgestoken. Maar nu stonden we bij Lake Argyle en moesten Ben en een andere gozer zwemmen naar de boot! Felix (ook wel bekent als assistent 1) schijnt hard te kunnen zwemmen! De "hero" zei dat ook, nadat Ben en Steve al aan het zwemmen waren! Maar hij had een goed excuus, normaal zwemt ie alleen in een zwembad en dit is tussen bomen en krokodillen! Eenmaal op de boot hebben we een paar biertjes gedronken en gingen we op krokodillenjacht, hebben een paar grote gezien maar die waren snel weg. Uiteindelijk heeft Ben een kleintje gevangen. (nog kleiner dan die van mij!!)En jah nu durfden de "twee heroes" Niels en Martin (Felix) hem wel vast te houden.
Volgende dag naar Molly’s Springs geweest en onder een waterval gezwommen!!Met een biertje in de hand natuurlijk!! In de avond rustig aan gedaan en een paar gouden ouden geluisterd!
Volgende ochtend hebben de mannen hun spullen in gepakt en zijn we nog een milkshake gaan halen en toen naar het vliegveld! Nadat Niels zichzelf 2 keer had geboekt en Felix niet, hebben ze het moeten veranderen. Dit viel nog al tegen, want het kostte 40 dollar en eenmaal op het vliegveld hoefde ze niet eens hun paspoort te laten zien!!Na een emotioneel afscheid en de belofte dat we veel gingen bellen, ging ik weer terug naar huis. En zou vanavond naar Dave gaan, om een biertje te doen!

Ook wordt het weer leuk, want als het goed is krijg ik weer mijn 2 dagen of "fame"! Ze zijn nu aan het onderhandelen wie eerste een artikel over mijn onderzoek mag schrijven!haha wordt leuk, verder komt er nog een cameraman, die een dvd gaat maken(waar ik ook in kom) en had ik net de Kimberley Echo aan de lijn, die een groot stuk wil doen over mijn parasieten onderzoek.
Of te wel, wordt nog heel leuk aankomende week!!
En is het ongelofelijk moeilijk om een Australische prepaid kaart te krijgen, ze willen alles van je weten, dat mag behalve…..


  • 08 Maart 2009 - 09:07

    Crissie:

    Tjee, wat een verhalen, kan gewoon niet geloven dat je dit allemaal meemaakt zo spannend, en.. je kan ook zo een avonturen boek gaan schrijven. Begrijp dat het te gek gaat, en je geen dag verveeld.Hier alles in volle actie voor het strand, dus lekker klussen :(, maar het gaat mooi worden :)!!! en..?? zijn daar al crocs gevonden met " blubber" vet??
    Lotte is verhuist naar Oosthuizen een te gek huis en lekker rustig zo buiten A'dam. lieve Jordy dikke kus van Crissie en Ilse

  • 16 Maart 2009 - 16:51

    Peter V.d. H.:

    Hee Jor, leuk stukje weer man! Je kan altijd nog schrijver worden als het met de paddo's en parasieten niets wordt! ;-)
    Niels heeft het dus best wel leuk gehad zo te lezen. Af en toe wat angstige momenten, maar ja wat wil je in zo'n rimboe!
    Hier in Holland alles OK. Ik heb weer een linkje op de DSK-site geplaatst naar jou site toe. Levert misschien weer wat meer lezers op :-) Kijk maar eens op de DSK site, ik heb er vandaag net nieuwe foto's van het veld en het clubhuis op gezet...
    Nou nog veel plezier en fame downunder. O ja, dat bord wat Niels op de foto vast had, is dat gecensureerd? Ontbreken de "C" en de "O" niet?

    Groetjes van Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kununurra

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 95153

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: