Familie Groffen in Uppsala - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Familie Groffen in Uppsala - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Familie Groffen in Uppsala

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

31 December 2009 | Zweden, Uppsala

Aankomst van de familie!
Ik deed de laatste boodschappen toen het eerste telefoontje ging, wes stonden bij de willy’s (een supermarkt, heb je er 6 van in Uppsala en werd later wes ze favo winkel.).na de uitleg van wes dacht ik te weten waar ze stonden en nam de bus erheen. Ik zag wes al snel staan!! Na een emotionele hereniging hadden we de sleutel opgehaald en gingen we op reis naar het huisje (wat ergens midden in de bossen ligt). Na een uurtje of 2 en heel wat donkere bossen te hebben gezien hebben we nog maar een keer naar de verhuurder gebeld. Er zat een kaartje bij maar daar stond het eind punt wel op maar groot deel van de weg niet. Na wat richtingen en off road weggentjes kwamen we bij het huis. Een prachtig huis in een authentieke stijl met een modern vleugje.
Maandag zijn we Uppsala ingegaan en wat sightseeing gedaan, naar kathedraal, oude Universiteit en in Uppsala centrum geweest. Natuurlijk ook nog langs de Willy’s voor wes!! In de avond alle drankjes maar even uitgeprobeerd die moeders mee had genomen (In plastic flesjes want moest zo ligt mogelijk zijn!). Dinsdag zijn we eerst naar een meer geweest was een beetje mistig dat was jammer maar nog steeds heel mooi, daarna naar het bos geweest vlak bij mijn huis en daarna een rondleiding door mijn huis. In het bos nog een eekhoorntje gezien en dat was gelijk alle wildlife van de week. Daarna ben ik voor een paar uurtjes naar school gegaan toen de familie in Uppsala nog wat rond liep. In de avond kwamen de 2 iraniers (Yazdan en Kami) en Leonie eten drinken en slapen. We hadden lekker gegeten en toen kwamen de Nederlandse drankjes op tafel. Kami hield zich rustig en bescheiden en wilde steeds niet maar kreeg wel, daarin tegen was Leo als snel zo lam als een konijn. Yazzie was zoals altijd neutraal en niet te merken of ie er wat van voelde of niet. Na wat goede gesprekken en alle drankjes op, gingen de familie naar bed. Ik ging nog wedstrijdje race met yazzie op kleine fietsjes en foto’s gemaakt met Bro en de rest. (Bro is wes). De volgende ochtend moesten we naar school. De rest kreeg een verdiende rustdag. Papa nog op hertjes jacht geweest en een paar geschoten!!Mooie foto’s!! Ook wat verkent in de omliggende schuren altijd leuk. In de middag toen ik terug was heb ik tegen team opa bram gekubbt. Kubbe is een Zweeds spel met houten blokjes gooien. Erg gelachen vooral dat wes niet kon winnen. Daarna nog met papa tuctuc gedaan (een paar veren met eronder plastic die je kunt overslaan). Donderdag moest ik voor verplichtte vakken naar school, ze hebben me daar afgezet en zijn toen naar zee gereden. Vrijdag morgen vroeg naar Stockholm gegaan. In Uppsala de trein genomen. Rondgelopen in Stockholm wat sightseeing gedaan. Naar het schip Vasa gegaan, een Vikings schip waar ze 30 jaar aan gebouwd hebben en die niet meer dan een paar honderd meter uit de haven zonk. Deze hebben ze weer opgedoken en staat er nog bijna in oorspronkelijk staat (heeft toch 333 jaar op de zeebodem gelegen, dus dat heeft wel enige invloed gehad). Was erg mooi, Stockholm ook erg mooi maar beetje koud. In Stockholm gegeten met ze allen en s avonds laat terug in het huis. Zaterdag zijn we naar het Vikings graf geweest en het bijbehorende museum. Ik ben nog verkleed als Viking geweest maar de helm paste ik alleen niet. Papa natuurlijk wel met ze kleine koppie. Daarna naar de botanische tuin en het kasteel geweest. Botanische tuin was wat kaal, maar werd al snel duidelijk. Alle planten stonden binnen voor de kou. Zondag ochtend gingen ze al vroeg terug want moesten nog 2 uur rijden naar vliegveld. Ik kon lekker aan mijn huiswerk want had wel wat achterstand opgelopen!!!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uppsala

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 95183

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: