4 Months to Sverige! - Reisverslag uit Gamla Uppsala, Zweden van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu 4 Months to Sverige! - Reisverslag uit Gamla Uppsala, Zweden van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

4 Months to Sverige!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

30 Augustus 2009 | Zweden, Gamla Uppsala

Op naar het volgende avontuur (en nu jammer genoeg ook hard leren). Ik heb toch maar besloten om ook van 4 maanden studeren in Zweden een weblog te maken. Ook door de mensen die het vroegen en de lichte push van mijn moeder (mes in mijn rug:P).
Ik begin maandag aan de cursus animal science, wat de vakken inhouden weet ik nog niet precies (als het goed is heft het van doen met Wildlife) Dit is vanuit Wageningen voorgesteld. Donderdag kreeg ik gelukkig nog een goed- keuring voor Zweden, ik was aangenomen en mocht de cursussen volgen. Dat was fijn, want ging de volgende dag het vliegtuig in, naar Zweden. Vliegtuig, vliegtickets….volgende probleem was dat mijn ticket wel was gereserveerd, maar nog niet geboekt. Ondanks dit toch donderdagavond nog ff een biertje doen bij DSK. Dit bleek weer eens een belangrijke move geweest te zijn. Met wat biertjes op kwam toch het onderwerp ticket naar boven. Dennis Moringe (weet niet hoe je het schrijft), maar dat is de broer van Rob van Roon, zei dat zijn vader dat wel kon regelen. Die werkt op Schiphol (naam en functie moet geheim blijven, privacy wet). Even met Mr Moringe gesproken en hij zou het de volgende morgen gaan nakijken. Volgende dag 11 (half 12 zouden we naar Schiphol gaan) belde Mr. Moringe op dat er een fout was met mijn ticket, dit had ik al verwacht! Gelukkig belde ie later nog een keer op dat het geregeld was en dat hij mijn instapkaart had……dat is weer mazzel. Nogmaals bedankt Mr. Moringe!!
Eenmaal in het vliegtuig,na een emotioneel afscheid van paps mams en marankie, zat ik erg krap maar het was maar 2 uurtjes. Dan zou ik niet in Stockholm aankomen wat iedereen doet, maar in Riga (Letland). Ik was weer te laat voor de rechtstreekse vluchten en moest dus via letland. Eenmaal in Stockholm moest ik op de andere Nederlandse "vakantiegangers" wachten, kwamen een half uur later met een rechtstreekse vlucht. Na een snelle kennismaking gingen we met de bus naar Uppsala. 2 meisjes en een jongen, respectievelijk Sophie Leonie en Tomas(alias Karate Kid). Karaat heel hoog en leeft ook volgens "meester Joshies karate leefstijl".
In Uppsala aangekomen, moesten we verder met de bus naar Gamla Upplasa (oud Uppsala). In de bus waren we met een man aan het praten, die nog wat feitjes wist te vertellen over Uppsala, dat er bijna geen sneeuw blijft liggen en dat er Viking koningen zijn begraven in Uppsala. Alleen mijn grapje over dat het plaatsje "Stannur" zo veel voorkwam snapte ie niet (Stannur, Zweeds voor stoppen). Hij vroeg wel of we opgehaald werden toen we uitstapten. Zei nog met een geintje hoop het wel. Stapte uit en wist opeens waarom ie het vroeg. Stapte uit in the middle of nowhere uit. Wij bellen, zij niet opnemen…..later wel we moesten een km lopen en dan waren we er. Het is een echt Zweeds huis rood, hout en veel tuin! Mooie kamer, ook leuk van binnen, echt zweeds schoon maar wel rommelig. Zit zelfs een fitnesskamer en een “chill kamer’ bij. Niet dat ik die ga gebruiken, de fitnesskamer dan! Aardige huisbazin.
Zaterdag ochtend naar Uppsala geweest en daar met de andere nlers rondgelopen een biertje gedaan en verder kennis gemaakt. Ik moet denk ik wel dubbel tarief vragen bij de kleine slager, want een biertje van 5 euro gaat snel!! In de avond nog even terug de stad in geweest en nog een paar biertjes gedaan, was gezellig. Zondag een rustdag (katholiek). Wel nog een stukje hard gelopen om de omgeving te verkennen. Morgen dan voor het eerst naar school!
Bedankt voor de info Njord. Valkommen in Sverige! Zweedse brood is ook lekker:D:D!



  • 02 September 2009 - 20:16

    Njordje:

    Hej Jordy, hur gar det uppe i Uppsala ?

    Tycker det ar sa roligt att du ar i Sverige.

    Har du mycket laxor redan ?

    Puss o kram
    Njord

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Gamla Uppsala

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 95177

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: