Laatste verslag: Grote krokodillen,maar geen hanen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Laatste verslag: Grote krokodillen,maar geen hanen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Laatste verslag: Grote krokodillen,maar geen hanen

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

08 December 2011 | Filipijnen, Manilla

We gingen met de auto naar Manila toe met Arnold (die reed), Jessie, Guus en ik. Was dus een leuke road trip, wel was het zo’n 9 uur rijden, maar we hadden genoeg stops en een goed boek dus het viel wel mee. We mochten niet voor 7 uur Manila in want hadden niet juiste kenteken, dit doen ze om ietsjes minder auto’s in de stad te hebben. In de avond wat gegeten, een biertje gedaan, wilde nog naar de hobbit bar maar niemand ging, dus ging ik alleen ff kijken. Nadat ik over de nodige op straat slapende mensen/bedelende mensen ben gestapt, zo’n 100 hoeren heb weg gestuurd en nog de bar niet had gevonden (het is de hobbit bar waar alleen echte dwergen werken) ben ik ook maar naar bed gegaan. Volgende dag nog geen krokodillen vangen, dus zijn Guus en ik eerst naar Manila Zoo geweest, dit is de slechtste dierentuin ooit. Waterschildpadden zonder water, krokodillen met allemaal muntjes op hun kop omdat er een bordje “wishing crocs” staat en het diamantje van de Zoo……Het gedomesticeerde schaap, die had het grootste hok van alle dieren. We zijn dus ook maar snel weggegaan en naar de Wensha Spa geweest. Dat is een uitvinding, voor 11 euro kan je in een zwembad waar een beamer hangt die films afspeelt, een sauna, een stoombad en krijg je een heerlijke massage van een uur, maar dat is nog niet alles er zit ook onbeperkt eten en drinken bij (geen alcoholische dranken!). Daarna zijn we naar de Asia mal geweest, dit is 1 van de grootste winkel centrums in de wereld! Guus en ik zijn allebei niet van de winkelers dus waren er snel klaar mee, maar als je alles wilt zien ben je dagen bezig.

Avilon Zoo
We gingen naar Avilon Zoo het zag er al 100 keer beter uit dan Manila Zoo, kregen een rondleiding en toen de speeksel monsters nemen. Eerst wat kleintjes gedaan toen naar de grote, eerste was een koppeltje, vingen het vrouwtje en het mannetje zat in het water (allebei rond 2m). Na wat geworstel zat er een aantal man op haar en kon ik mijn monsters nemen. Ik had mijn bakje met wattenstaafjes naast me staan, begint ze opeens weer tegen te stribbelen en slaat mij bakje met alle wattenstaafjes het water in bij de andere croc. De man met een gigantische stok die op de andere croc moest letten haalde ze uit het water maar kon ik niet meer gebruiken, andere werden gehaald. We moesten ze ook meten, en daarvoor moest ie op zijn rug liggen, eerst weer een dead role terug en dan in 1 keer helemaal omdraaien….ligt op zijn rug urineert ze omhoog zo mijn mond in…….(heb het op video moet het nog ff omzetten)maar hield haar nog vast. Daarna het mannetje gevangen (ik ben nog steeds mijn eigenspeeksel aan het uitspugen) die was minder blij maar ging goed. Daarna nog een grote van 2m+ en vroeg of ik hem mocht sexen. Natuurlijk mocht dat hij deed het eerst voor 2 vingers in zijn kont (is bij krokdillen 1 gat voor allebei) om te voelen wat het was. Apart gevoel moest zijn penis (was dus een mannetje) eruit halen om te laten zien en ik had grote handen dus kon dieper zij die (voelde toch een beetje fout 2 vingers erin steken als 6 man hem vast houd, maar het is nou eenmaal de methode). We zouden geen zoutwater krokodillen doen want was te gevaarlijk en te veel werk, maar nadat ze lekker bezig waren geweest waren ze enthousiast geworden en gingen we dus ook de 2 zoutwater krokodillen doen. Eerst de aller grootste (3.5m!!) touw zat om zijn boven kaak nu het land optrekken. We stonden met zo’n 5 man te trekken (Guus en ik ook) hij was op het land maar moest nog wat verder, het hok was niet heel groot dus het touw tussen krokodil en ons werd korter. Toen deed de krokodil even snel 3 stapjes naar voren…… toen schoot het adreline pijl bij iedereen wel omhoog, gelukkig hadden ze ook een touw om zijn staart gedaan en stonden er daar 2 aan te trekken. Werden extra touwen gepakt, handdoek over zijn ogen en een balk tussen zijn kaken gedaan , ohja en er zaten 7 Filippijnen op zijn rug toen ik mijn speeksel monster ging afnemen. Bij de kleintjes is het geen probleem, maar bij zo’n grote is zo’n afgeknipt wattenstaafje nogal klein en zat dus met me hand IN zijn bek anders kon ik er niet bij (hand langs zijn tanden). Was leuk, loslaten is altijd het lastigste, hij was los maar handdoek lag nog half op zijn kop er kwam dus iemand met een gigantische bamboe stok om de handdoek ervan af te halen. Het was gelukt wel beet hij de Bamboe stok door midden alsof het een tandenstoker was (erg indrukwekkend). De andere ging ook goed, verder nog 20 kleintjes gedaan en toen werden we weggebracht naar de bus door de baas van het park, na door zijn chauffeur dan! Na weer zo’n een heerlijke 12 uur bus rit waren we terug en het was de laatste avond dat Anthony er was (ging veld in en zie hem niet meer, Emiel was in de ochtend het veld in vertrokken), dus naar Tugearo om te stappen, we dachten gaan een keer naar een stripclub. 1 biertje en toen waren we weer weg, stond een meisje in der ski pulli en Maillot (alleen blote handen en voeten) als Pinokkio te dansen. Terug met de tricycle gegaan (2uur). Volgende dag afscheid genomen van Anthony en met Guus een rummetje of wat gedronken (2 flessen).

Niet naar Hanengevecht
Zondag was er een hanengevecht, dit is een groot onderdeel van de Filippijnse cultuur. Maar ik als dierwetenschapper die ook het welzijn van dieren heb gestudeerd en een vriendin heb die in Amerika onderzoek doet naar het welzijn van kippen kon ik er dus niet heen. Luciano, Guus en ik zijn er dus niet heen geweest. Ik heb dus de arena waar het in gebeurd niet gezien en de chaos wat er ontstaat wanneer je geld in kan zetten ook niet. De hanen hadden dus geen mes aan hun poot en Guus zijn haan was dus ook niet binnen 20sec afgeslacht (letterlijk). Ik heb dus ook geen geld gewonnen doordat mijn haan won. En gooien de Filippijnen wanneer ze verloren hebben het geld niet in de arena van de tribune, dus het was ook geen gek gezicht toen er overal propjes geld vandaan kwamen. Ik kan dus ook niet de menig vormen dat het een brute sport is maar dat je wel een beetje enthousiast word als er 200 Filippijnen in een arena hun haan zitten aan te moedigen!

Afscheid
De maandag erna zijn we (Willem, Guus en ik) naar San Mariano naar de krokodillen geweest ik moest wat foto’s van poep maken en Guus en Willem gingen het veld in. In de avond nog gekaart, biertje gedaan en na wat moppentappen in bed gaan slapen. Afscheid genomen van de mannen en terug naar Cabagan. Ik schrijf dit op mijn laatste dag in Cabagan, ik pak vanavond de bus (met konijn) om morgen ochtend (jaja weer die 12 uur bus) in Manila aan te komen en dan naar Los Banos te gaan voor mijn analyses. Ik gok dat ik ongeveer 3 dagen bezig ben en hoop dat er wat uitkomt. Daarna 2 dagen Manila, dus weer Wensha spa! En dan naar AMERIKA! Heb er super zin in!
Conclusie over Filippijnen?
Wat ik van de Filipijnen vind? Super, heb het erg naar mijn zin gehad en was weer een hele nieuwe ervaring, ook met krokodillen werken was leuk! Geen mindere kanten? Ja zeker zo snap ik wel waarom er Filippijnse massage salons zijn in Nederland en ook waarom er GEEN Filippijnse restaurants! Het eten was niet echt top, rijst met vlees en soja saus, dat is eigenlijk alles. Maarja ben niet de moeilijkste maar 3 keer per dag rijst is wel veel. Een heerlijk broodje grillworst van Peter van de Gragt zou dan ook erg welkom zijn, en misschien een gat in de markt! Verder valt de criminaliteit erg mee niks van gemerkt, wel word je standaard overal opgelicht (alleen niet bij de sigaren vrouwtje op de markt, daar betaal je 1 peso voor een sigaar kan me niet voorstellen dat het goedkoper kan zijn voor een Filippijn). Ik zou ook best nog wel een keer terug willen, maar dan wel in het droog seizoen, nu kan ik de helft van mijn kleren achter laten omdat de schimmel erin zit (en zou ik naar de tropische eilanden gaan in plaats van het diepe binnenland :)). Vergeet ik bijna te vertellen dat ik het niet zal missen dat elke Filippijn omkijk/schrikt/lacht/zegt so big of 7 feter, dit is vooral op de universiteit zelf andere plekken iets minder

Al met al weer een geslaagde thesis, na geslaagd avontuur, thesis is nog niet afgerond! Op naar de volgende.

  • 08 December 2011 - 08:17

    Marion:

    Ik ben weer superblij dat je heel huids de Fillipijnen verlaat!
    Verheug me op 7 januari en zal aan je denken als we in Kenia zijn!
    xxxMama

  • 08 December 2011 - 08:42

    Njordje:

    Mjn god jordy, vanwaar deze facinatie ? Waarom gewoon ook niet kippen > Maar nu ga je straks lekker naar je lieve Leo toe, heel veel plezier en a very merry christmas!
    NJORDJE x

  • 08 December 2011 - 21:25

    Mieke:

    Hallo Jordy.Eindelijk een berichtje van mij. Maar je moeder raakte niet uitgesproken over je dus heb ik alles gevolgd. Ik wens je veel succes nog de laatste dagen en veel plezier in Amerika.Groetjes aan Leo en maak er een fijne vakantie van; die heb je wel verdient! liefs Mieke

  • 11 December 2011 - 11:34

    Luciana:

    Heey neefje,

    Jeetje wat is de tijd snel gegaan zeg! Nou geniet van je laatste daagjes en dan op naar de big macs en steaks in the USA! Eindelijk weer samen met je meisie....
    Liefs je nicht

  • 11 December 2011 - 12:20

    Roel:

    Jor ik zie dat je je weer helemaal niet kan vermaken in het buitenland.. Wees blij dat je begin januari eindelijk weer uit die hel mag vertrekken hahaha.
    Veel plezier nog vriend!

  • 22 December 2011 - 14:36

    Bart:

    He'Jordy, wat een belevenissen dan ik met m'n Algarve. Ik hoor van die Amerikanen dat je ze pas in januari gaat opzoeken. Wij hebben ze in november in Madrid ontmoet. groetjes ook aan Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 95124

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: