Stappen, ziek en de eerste 2m krokodillen! - Reisverslag uit San Mariano, Filipijnen van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Stappen, ziek en de eerste 2m krokodillen! - Reisverslag uit San Mariano, Filipijnen van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Stappen, ziek en de eerste 2m krokodillen!

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

26 November 2011 | Filipijnen, San Mariano

Om te vervolgen op het einde van de vorige “aflevering”, vanuit de kust dus gelijk naar Tuguagaro voor een massage. Eerst gingen we (Emiel, Guus en ik) naar een massage salon en vroege voor een massage, draait er een “meisje”om, denk 1,70 (gigantisch voor een Filippijn) breed als Hercules maar met lippenstift en lang haar (nee hoor geen extensions, je zag het niet). Ze ging even kijken of er plek was voor 3, we wilde eigenlijk zo snel mogelijk weg en hadden al beslist als dat ons ging masseren gaan we echt weg. Gelukkig hadden ze maar 2 bedden vrij en konden we dus weg met een goede reden. Via via een leuk en netjes massage salon gevonden, waar we papieren in moesten vullen alsof we een nieuw hart kregen. Dus Harrige Harry en andere leuke namen kwamen te voorschijn. Na de massage, wat erg goed was (Emiel had als enige een jongetje maar hij was tevreden), gingen we wat eten en daarna een drankje doen. Na wat beertowers en screwdrivers (cocktails) wilde we een trycicle naar de bus nemen en dan naar huis was ook al 21.15uur. Kan niet was het antwoord, laatste bus gaat om 21.00uur, dus zat niks anders op dan een hotel te boeken en te gaan stappen. Hadden het eerste de beste hotel (tegen over Mc DOnalds) geboekt, en toen maar stappen. We hadden allemaal 200peso in gelegd (zo’n dikke €3,-), maar Emiel kwam met wat leukers aan lopen, die had een hele fles Absolut Wodka gekocht met 3 flesjes juice de orange (dat gaat natuurlijk fout). We hadden al snel de eerste waarschuwing van de meneer met een shotgun omdat Guus en ik “een beetje” gek danste en dat iedereen het leuk vond!(Emiel zijn slippers waren stuk en mocht niet op bloten voeten, dus die had al snel een bar vriend gevonden!). Was een super avond en hebben heerlijk geslapen, rook wel wat zuur in de kamer weet ook niet precies hoe dat kwam :). ‘

De rest van de week rustig aan gedaan, dinsdag avond gingen we met een deel van het team basketballen was erg leuk, zwaar en zweterig. Verder kwam Anthony een Engelse student (34jaar) op woensdag aan net toen wij uit eten waren en los gingen op de karaoke machine (goede eerste ontmoeting). Vrijdag gingen we naar de grotten bij Tugeagaro (kwam mooi uit konden we ook stappen), eerst in een bootje naar een grot waar miljoenen vleermuizen uitkomen. Daarvoor konden we nog zwemmen, in onderbroeken wisten niet van te voren dat we konden zwemmen, de rivier was echt ongelofelijk mooi. Als je aan de Filippijnen denkt (of googled) zie je dit, echt super, de vleermuizen waren ook wel leuk. Daarna de grotten in, moesten op onze blote voeten want door het slechte weer was alles modder geworden. Dus met een hoofdlampje door de grotten heen glibberen was 1 modder bad en je had de grootste moeite om niet lang uit te gaan…de grotten jah denk wel leuk, maar was te druk met niet vallen en te veel irritaties van de gids. Was een jochie denk 23 leek 14 en die zat dus de hele tijd hard te zingen maar ook nog eens heel erg zijn best te doen. Alleen maar Bruno Mars en ze best doen en het klonk voor geen meter, de tips om op te houden snapte ie ook niet. Nadat ik honden gehuil en Andre Hazes hard erdoor heen gezongen stopte ie…tot ik was gestopt en ging ie weer verder. Ook de vragen of iemand die krolse kater uit de grot wil schoppen, en of dat er een wasbeer in de fik stond kwamen ook niet aan, wel ging er 1 van de gidsen op ze bek dat was wel ff leuk. Toen wilde we terug want gingen stappen, was geen taxi of iets bij de grotten moesten we lopen naar een volgend dorpje om te vragen of iemand (tegen veel betaling) ons naar de stad wilde brengen. Het dorpje was al snel uitgelopen toen er 4 blanken (1 nog in zijn onderbroek, ja was ik) in het donker aankwamen lopen. Voor ongeveer 23x zo veel te betalen wilde hij ons wel naar de snelweg brengen dat we daar een taxi konden pakken, maar zo als vaker voelen ze zich toch schuldig als ze iemand zwaar oplichten en dus bracht ie ons wel naar de stad. Eenmaal daar gingen we naar het hotel toe van vorige keer (dat in de ochtend zo zuur rook), we kwamen binnen en zag hem al kijken. Vroeg willen jullie een kamer? Ja graag. Sorry alles zit vol….ja natuurlijk. Hadden een ander leuk hotelletje en toen stappen. Waren ergens anders dan vorige keer, we waren alle 4 moe en zaten erbij of we 11 uur niet gingen halen. Na een paar bier en slappe praat was het ijsgebroken en gingen we lekker los. Waren om 3 uur terug en moesten allemaal 8 euro betalen voor de hele avond!

Zondag gingen we naar de rearing station ik moest mijn area use observaties doen en de rest gingen 10 dagen het veld in…of toch niet. Ze waren na 2 dagen terug omdat het weer zo slecht was en ze de rivier niet meer over konden. Ik heb nog 8 dagen in de rearing station gezeten. Waarvan 5 dagen sprintjes trekken naar de wc en weer terug heerlijk. Ook ging ik naar de nieuwe markt die opeens ontstaan is aan de rivier oever. Zat wat te eten en begon weer eens hard te regenen, op terug weg was dus alles modder en liep al heel voorzichtig terug….en toch ging ik vol onder uit in de modder, maar het word nog leuker want ik nam een hele marktkraam mee. Ik schaamde me dus echt kapot. En ben er de rest van de week niet meer geweest. Verder kwam er een vrouwtje met een slang die ging ze dood maken, die heb ik dus maar gekocht en in aquarium gedaan. Was een python van een metertje maar zo vel als het maar kan. Elke keer als ik hem oppakte probeerde die alles te bijten (behalve mijn hand die hem vast hield). Het was wel een beetje eenzaam vooral als je ziek bent, had gelukkig mijn gecko vriendjes die in de nacht aan mijn slaapzak trokken, op me vielen als ze aan het vechten waren en mijn chocolade poeder over me heen gooide.
Gelukkig kwamen Guus, Willem, Emiel en Anthony weer naar de rearing station. We gingen dan ook ff een biertje doen, op een of andere manier kan ff een biertje doen niet in de Filippijnen. Het werd dan ook weer een erg gezellige avond met veel karaoke. Waar ik mijn persoonlijk record van 98 verbeterd heb. Ze zeiden allemaal dat lukt je niet maar toch slaagde ik erin om de hoogst halende score te hebben 100!! Met natuurlijk YMCA :)! Dag erna moesten Anthony en Emiel het veld in dus paar uur lopen met 20 kilo op je rug, waren er dan ook niet blij mee. Verder heb ik mijn laatste samples gedaan dus dat is helemaal afgerond. Ik wilde met Guus terug naar Cabagan naar mijn bedje in plaats van 2 houten banken met kussentjes. Alleen de rivier was iets hoger, de brug was al weg maar het water stond tot de zelfde hoogte, het nieuwe marktje was dan ook alweer weg. Konden gelukkig wel oversteken en naar huis toe.
Volgende dag gingen we dan eindelijk grote krokodillen vangen, 2 van 2 meter, is wel weer wat anders. Eenmaal gevangen en 3 man hem vast houden mag ik met mijn afgeknipte wattenstaafje in zijn bek zitten om speeksel af te nemen. Was erg leuk en het was nog goed gegaan ook! Er was eek een python van 3.3m en 75kg. Ik vroeg of ik die ook mocht doen en dat mocht zij de verzorger, ga maar….vroeg kan je zijn hoofd vast houden (was zo groot als mijn vuist) uhhh nee dat vind ie niet leuk. Maar hij bijt niet, nee natuurlijk niet zeggen ze allemaal. Hij “geleidde” de kop een beetje maar hield hem niet vast terwijl ik met een wattenstaafje in ze bek zat te poeren, want hij doet hem niet open (gelukkig). Het was allemaal gelukt en als ik permits krijg gaan we nog 14 andere adult krokodillen doen rond de 2 meter en nog een aantal kleintje in Manilla Zoo. Rijden we dinsdag naar Manilla voor een paar dagen om krokodillen te worstelen! Heb er zin in! Als ik al mijn vingertjes nog allemaal heb voor het verhaal te schrijven doe ik het zeker. Anders zet ik er wel een geluidsfragment op met het verhaal :):)!!

  • 26 November 2011 - 07:01

    Marion:

    Hij is weer leuk en je stelt me weer zo heerlijk gerust! Xxxxhou van je en mis jexxxx

  • 26 November 2011 - 08:23

    Boudewijn:

    Hee Jordy,

    wederom weer genoten van je verhaal en je foto's

    Succes daar en doe voorzichtig met de Crocks !!

    Tjusssss

  • 26 November 2011 - 14:08

    NJORDJE:

    LIEVERD,
    WAT MAAK JE NIET ALLEMAAL MEE....
    LEUKE JONGENS OP DE PHOTOS, ALS DAT ZE ZIJN IN JE VERHALEN ?
    TAKE CARE, DIKKE ZOEN NJORDJE

  • 26 November 2011 - 23:17

    Leonie:

    Haha ik heb steeds een mental picture van je markt incident :P Veel plezier nog karaokekoning!

    Tot snel, kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 95170

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: