Drinken, eten, kareoke en monsters nemen - Reisverslag uit Los Baños, Filipijnen van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Drinken, eten, kareoke en monsters nemen - Reisverslag uit Los Baños, Filipijnen van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Drinken, eten, kareoke en monsters nemen

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

24 Oktober 2011 | Filipijnen, Los Baños

Inmiddels is de derde student (Emile) aangekomen. We gingen in de avond dan maar ook een keer eten in het dorp. Op gehaald door Luciano, die ook mee ging eten. Was lekker eten, Pansic Cabagan, dat is bekent in de Filippijnen dat het hier zo goed is. Het was een leuk restaurantje met allemaal verschillende bamboe hutjes. We hadden ook het bekende Filippijnse ijsje genomen, Halo Halo. Dit was wat je kan verstaan onder ijs. Het was dus gewoon stukjes ijs wat je ook in je cola doet met wat melk doorheen en een blik vruchtjes op de bodem. Die hebben we maar laten staan. Zaten lekker te bieren, maar bestellen was lastig. We hadden te horen gekregen dat je met je wenkbrauwen moet bestellen want je hand opsteken of roepen was onbeleefd. Dus we zaten met zijn drieën de wenkbrauwen te bewegen naar de serveerster die alleen maar rood werd en weg liep. Ondertussen was Luciano begonnen aan zijn eerste karaoke liedje, zo vals al de nacht maar wel echt met zijn hart gezongen (wij lagen gevouwen). Maar Luciano zag dus wat we aan het doen waren en vroeg waarom wil je met der praten? Jah om wat biertje te bestellen, waarop hij in zijn microfoon 4 bier bestelt door het hele restaurant heen, beleefd? Nee, wel gelachen. Uiteindelijk (na een aantal bier) hebben wij ook allemaal liedjes gezongen van reggae tot yellow submarine en follow the leader. Het leuken is dat niks de originele versie is dus alles is net ff sneller of langzamer dan het echte nummer en al de muziek is nagespeeld op een keyboard. Ik had nog de slechste, denk doe leuk All I want for Christmas………was het ook alleen een andere versie……..All I want for christmas are my two front teeth, my two front teeth to wish you merry christmas…… Maarjah na een leuke avond met eten en veel drinken moet er ook betaald worden. Het was €5,- de man!! Haha, daarna nog maar naar een ander lokaal barretje gegaan, Luciano vertelde ons wel dat er maar 1 vrouw was en die was misschien al weg. Gek dachten wij hoezo op die manier, maar na doorvragen blijkt dat alle vrouwen die in een bar staan, hoeren zijn of hoe ze het hier noemen ‘entertainment officiers’. Uitgelegd dat we daarvoor ook niet wilde gaan, maar gewoon biertje wilde doen zijn we erheen gegaan. Toen kwam de lokale priester bij ons zitten (lam als een kanarie). Begon gelijk over homo’s en het geloof maar hij was wel heel grappig! Eenmaal thuis hebben we wat getoadbust en open gesneden natuurlijk! Zat niks in…
Ook gaat (nu zou gaan) Luciano een ander traditionel Filippijns gerecht voor ons klaar maken; Aso. Daar schijn je als je het gegeten te hebben warm van binnen te krijgen. Dit eten ze dan ook vooral in de wat koudere gebieden. Ohja voor de gene die niet weet wat Aso is, dat is hond. We mochten hem zelf uitzoeken, maar moet het helaas afzeggen want heb een boze (teleurgestelde) vriendin gesproken waar ik het aan heb moeten beloven niet te eten. Gaat om de bereidingswijze. Schijnt nogal wat hardhandig te zijn.
Volgende ochtend werden we opgehaald maar Guus en ik lagen allebei nog te slapen en dan moest ik ook nog mijn tas inpakken voor 5 dagen. Heb dus maar alles meegenomen wat ik zag, helft was al vies en kon ik niet aan, maar maakt niet veel uit want er is hier ook geen douche aanwezig staat een emmer en een bakje waarmee je het water over je heen kan gooien (na dag 3 maar eens gedaan). Met Guus en Emile wat gegeten. Guus en ik hebben de kippen pootjes geprobeerd of ik kan beter kippen klauwen zeggen!!Zat weinig vlees aan en was niet echt super! In de avond ergens anders gegeten waar ik nu 3 keer per dag heen ga, is een leuk tentje/kraampje/paar stokken met een zeiltje en de slager stond ook aan de zelfde kraam. We zaten lekker aan ons bolletje rijst toen Emile de ballen en darm stelsel zag hangen en ik erachter kwam dat ik bijna met mijn hoofd in een lever zat die aan de boom hing te drogen (leuke ervaring)!Daarna nog een paar biertjes gedaan en zij gingen toen weg. In de avond heerlijk op beton gelegen en werd dus gebroken wakker. Overdag weer observaties doen 3 keer 5 minuten en verder aan verslag werken (echt hoor mam:P) en dergelijke. In de avond ging ik eten toen kwam ik iemand van kantoor tegen (zei die, had geen idee wie het was, maar het wel zo’n shirtje aan). En hij ging ook eten, dus hij zei we kunnen ook mij thuis het opeten. Top, het hele huis is 1 stuk beton, ook binnen is alles van beton, het aanrecht, de kastjes alles en niet gestuukt. Geen stromend water maar een emmertje in de betonnen wasbak. Daarna vroeg ie of ik mee een drankje ging doen, jah tuurlijk! Fles Brandy nam ie mee kwamen nog een paar ander bij zitten en dan zit je dan met 30 mannen (!!!!) te karaoke! En er zitten geen talentjes bij klinkt vals, maar niemand die lacht of iets zegt. Er staat gewoon een hele rij met nummers die al betaald zijn!! In de avond filmpje gekeken kon niet slapen en toen weer wakker worden als of je op beton hebt geslapen….oh dat is ook zo!!!! Dan lag er nog een kerel in de kamer na ik heb nog nooit iemand zo hard horen snurken ben een paar keer gaan kijken of het wel goed met hem ging. En in de ochtend ging ie ontbijt maken…..verse varkens maag en darmen. Ik kreeg het niet door 1 stukje en was gelijk helemaal klaar ook met de rijst! Monsters nemen ging goed maar 1 keer een kleine krokodil aan mijn vinger gehad!
Dinsdag ga ik naar de kust, heb het gelijk paar dagen verlengd, blijf nu 13 dagen! Moet alleen al vieze kleding meenemen, want heb niks meer schoon maar dat komt wel goed!Maar er ligt thuis al een heerlijke (hopelijk grote) hangmat MET muggennet klaar. Snorkelen, (speer)vissen, krokodillen vangen en onder een palmboom liggen (Dat denk ik, ben er nog niet geweest). Maar heb er zin in!


  • 24 Oktober 2011 - 10:25

    Luciana:

    Leuk verslag neef! En ik ben het helemaal met Leonie eens dat je die hond niet mocht eten! Ben je helemaal gek geworden haha
    Veel plezier de komende 13 dagen, en dr hangt vast wel een hangmattje ergens, of anders wel een gigantische schommel vast gebonden aan een schuin hangende palmboom.... zucht!

  • 24 Oktober 2011 - 10:39

    Marion:

    Er zit toch echt een steekje aan je los!!! xxxxHou van jexxxxx

  • 24 Oktober 2011 - 14:51

    NJORDJE:

    Lieve Jor,

    Gelukkig ben je bijgevoed bij mamma !
    Ik was al blij dat de reis goed was gegaan pftttttttttttttteen dan heb je al van deze avonturen wouw! Ik moet Leo gelijk geven hoor! Maar ja dan zijn wij ook geen Filippins. Schat take care Njordje x

  • 09 November 2011 - 16:58

    Boudewijn :

    Hee Jordy,

    erg leuk om je foto's te zien en geniet van je verhalen
    Succes !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 95108

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: