Gokken in Las Vegas en kerst in San Diego! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Gokken in Las Vegas en kerst in San Diego! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Gokken in Las Vegas en kerst in San Diego!

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

30 December 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Las Vegas, hoewel ik niet echt een stads mens ben, zit liever in de Bush van Australië of de jungle van de Filippijnen vond ik Las Vegas super! We zouden bij Familie zwart slapen, maar omdat onze datum wat verschoven was kon het niet. We hadden een hotel op internet gezocht, een hotel in centrum van Vegas dan denk je dan zit je erin voor weinig…nou inderdaad voor weinig. We zaten voor 2 nachten in El Cortez hotel in downtown Vegas voor 26 dollar:). Dat was een goed begin, bij de balie kregen we te horen dat de kamer niet beschikbaar meer was…. dus kregen we voor die 26 dollar nog een betere kamer (normaal 210 dollar nacht). Eerste indruk van Las Vegas, groot, leuk, veel gokken. Elk hotel had echt honderden gokkasten, roulette tafels en meer gok mogelijkheden die 24 uur per dag open waren. Het maakte dan ook niet uit of we in de ochtend, middag of om 4 uur snachts na het stappen een gokje gingen wagen het was vol, moet ik erbij zeggen in ons hotel waren het veel Amerikanen. Echte raar geklede Amerikanen, niet goed geklede Hollywood Amerikanen maar meer de figuranten die je in de bar ziet zitten.

We gingen in de avond stukje lopen, gingen naar de Fremont experience. Is een overdekte straat met heel veel hotels met nog meer lichtjes, het plafon was 1 groot tv scherm waar allemaal reclames maar ook lichtshows werden laten zien. Overal waren Batman’s, spiderman’s, Darth Father (moest me inhouden) en heel Disney om mee op de foto te gaan (hadden er paar zonder masker gezien en dan weet je waarom ze een masker dragen). Later op de avond een gokje gewaagt, 11 dollar gewonnen en weer verloren, daarna naar de luxueuze kamer want volgende dag naar de strip. In de ochtend eerst naar een soort Friends cafe geweest om te internetten en een duur ontbijtje te eten. Na het ontbijt souvenirs winkeltjes bekeken, niet echt iets kunnen vinden alleen alles met gigantisch Las Vegas erop. Daarna naar de strip gegaan de bekende strip, was erg leuk zijn verschillende Hotels in geweest Luxor waar half Egypte nagebootst is, Ceasar palace spreekt voor zich, maar ook Parijs, Treasure Island waar piraten boten waren, The mirage waar er leeuwen in de hal van het hotel gehouden werden (Lee vond het natuurlijk zielig) en overal waren achtbanen om de hotels heen. Circus circus is echt de top, wat de naam als zegt het was echt een circus er was een heel pretpark in het hotel en alles in de sfeer van het circus. Hier hadden we gegokt (per dollar gokken we) en hadden 20$ gewonnen, waren hier erg blij mee en gelijk gestopt. Zijn terug gegaan naar het hotel daar een drankje gedronken toen avond gegeten bij “Heart Attack Burger”, waar de serveersters in zuster pakjes liepen en wij een ziekenhuis schort kregen alsof we patiënten waren. Je kan er burgers van 1kilo bestellen, alleen gewone cola en mensen die zwaarder zijn dan 175 kilo kunnen gratis eten. Dan denk je dat is aardig wat 175kilo, nou in het half uurtje dat wij er zaten gingen de sirenes al 2 keer af (is een grote weegschaal op een podiumpje midden in het restaurant en als je zwaarder bent dan 175 kilo gaan er allemaal sirenes af). Ik kan je vertellen dat ongeveer kwart van Vegas daar gratis kan eten, niet zo gek was ik in de Filippijnen 12 kilo afgevallen denk na 3 weken Amerika er niet veel van over is misschien wel bij. In de avond gingen we stappen, de bekende Beach club was dicht dus gingen we verder gingen naar the Venetian (ja waren ook gondels) daar was een nacht club waar DJ chuckie (Nederlander) draaide was erg vet. Ze waren wat anders gekleed dan in ons hotel, allemaal korte rokjes, Lee ging eerst vragen wat de entree was. Dit was 20$ dollar maar we kregen een VIP kaartje en daarmee zijn vrouwen gratis mannen 10$, had ook een amstel biertje na lange tijd erg lekker (mag ook wel voor die prijs). Terug in downtown gingen we nog een coronatje drinken in de Golden Nugget en een gokje wagen (4 uur in de ochtend), het geluk zat ons mee. Zaten op een vage machine, hadden er 1 dollar in gedaan en konden nog maar 1 keer spinnen, dus druk en willen al weg gaan, staat het hele scherm behalve 1 vol met gouden amuletten en dat was dus getjing getjing (35$ met 20 cent toch leuk). Gelijk uit betalen en naar een andere die was nog beter, daar haalde we met 1 dollar 18$ en nog eens 22$ eruit! Dus dat is gratis benzine:).
Volgende ochtend op tijd weg jaja lagen 5 uur in bed en toch op tijd weg, ontbijten bij IHOP (International House Of Pancake) je raad nooit wat we hadden. Daarna na de Hoover dam, de bekende hoover dam waar deel van Transformers is opgenomen en denk dat iedereen de foto’s wel kent. Het viel tegen is een groot blok cement tussen een mooie canyon met water aan beide kanten. Als je er op staat of brug er naast zie je weinig, de bekende foto’s zijn vanuit een helikopter genomen.
Toen verder naar de volgende lokatie, Grand Canyon hebben we weg gestreept want was 2 dagen rijden dure hotels dus werd hem niet. Dus op weg naar San Diego eerste stop was in Barstow, dit is een populaire stop voor route 66 en precies het midden tussen Las Vegas en LA.

Palm Springs
We wilde nog een extra stop maken voordat we naar San Diego gingen, en de keuze viel op Palm Springs (klonk gewoon goed). De rit er naar toe ging goed alleen is Lee het af en toe niet eens met de navigatie; zegt de navigatie links gaat Leetje op gevoel rechts en moesten we een aantal keer een stukje omrijden.Was een leuk dorpje en zaten in mooi hotel met zwembad. Zijn naar Indian Canyon reservaat geweest (daar zitten dus indianen, ik moet zeggen native Americans ). Leetje werd al zenuwachtig want er stond een indiaan bij de ingang van het park, ik werd ook zenuwachtig want wat was de entree prijs deze keer. Zijn door de canyons gelopen was erg mooi, het is een woestijn gebied maar daarin zitten springs met veel palm bomen (naam zegt het al). Hier zijn de meeste wilde palm bomen in de wereld. Het leukste vonden we toch de kolibries, je weet wel dat vogeltje dat bij Pocahontas de hele dag irritant om der heen vliegt (en met zijn vleugels 8tjes maakt waardoor die op 1 plek kan blijven hangen). Ze hadden daar een voeder bakje dus dat was een beetje vals spelen maar we hebben ze later ook in de tuin bij het zwembad en in San Diego gezien. Na de Indian Canyon en nadat Leetje met een echte Indiaan (park ranger) op de foto was geweest (ik moest het vragen durfde ze niet) zijn we terug naar het hotel gegaan. We hebben heerlijk een paar uur in het zwembad gezeten met een biertje erbij, in de avond wat gegeten in het dorpje en een beetje rond gelopen er was een soort vervroegde kerst markt.

San Diego
In de ochtend naar San Diego gegaan, eerst naar het strand waar de zeeleeuwen zaten, waren er super veel en zag er heel goed uit er gingen zelf mensen snorkelen. Nadat we nog een paar uur op het strand hadden doorgebracht gingen we naar onze couchsurfers waar we een aantal nachten zouden blijven slapen. Het werd iets korter, namelijk een half uurtje, na intern overleg tussen Lee en mij hadden we besloten om weg te gaan (ben best makkelijk maar waren hele rare gasten). Dus leuk hotel in Old downtown geboekt en daar 2 nachten gezeten. Zijn naar Corona eiland (nee waren niet overal corona biertjes) geweest zijn een stukje gelopen naar hotels waar mensen als Bill Clinton verblijven, met de frisbee gespeeld, gevolleybald en een biertje gedaan. In San Diego centrum geweest en ook naar het honkbal stadion van San Diego Le Padres geweest, je mag alleen een pet van de club kopen als je er geweest bent dit heb ik dus maar gedaan. Terug naar het Hotel en op zoek gegaan naar Hooters (het restaurant met schaars geklede serveersters), maar die waren dicht dus toen maar ergens anders een burger (wat anders) gegeten (dit was wel de lekkerste en grootste burger die ik ooit gegeten heb). We reden dus door het centrum van San Diego (Lee achter het stuur), en Lee ging zich met de navigatie bemoeien in plaats van op het stoplicht wat op rood stond….dus door het rood heen en aangezien helft van de auto’s in Amerika politie auto’s zijn reed ze bijna een politie auto aan. Dus werden naar de kant gehaald waar Leetje der liefste gezicht op deed, maar wel eerlijk het verhaal deed. Dit viel in goede aarde bij de politieman en gek genoeg kreeg ze geen boete alleen een waarschuwing dat ze moet opletten (die krijg ze van mij ook dagelijks:P).Volgende dag was het kerst!
We waren uitgenodigd bij de familie van een vriendin van Lee uit Davis. We kwamen er aan bij een super mooi huis op een berg met 4 Lexus auto’s voor de deur en een zwembad in de tuin, het was nog het juiste adres ook. Super aardige mensen heel gast vrij en we voelde ons gelijk thuis, kregen een rond leiding, want dit super huis was het bij huis het echte huis werd verbouwd (geen grapjes). Stukje hoger de berg op stond een gigantisch huis die helemaal verbouwd werd, als ik de eigenaar mag geloven word het super mooi met uitzicht over heel San Diego een groot zwembad en nog veel meer, wij sliepen bijvoorbeeld in de gym. We gingen om 11 uur brunchen, deze brunch duurde tot 11 uur in de avond. Ze hadden een heerlijke honing ham echt lekker, na de start van de brunch (en het bier) zaten we gezellig te praten en later bordspelletjes gespeeld met de familie. Ook was de oma van Morgan (de vriendin van Leonie, die in de avond naar huis vloog) half Nederlands en als een echte Nederlander was ze er erg trots op. Nadat de meeste weg waren zijn we nog naar een bar geweest met de zoon (in zijn Lexus) daar een biertje gedaan en vertelde hij ons nog als jullie naar Hawaï gaan moet je het zeggen want zij hebben hotel kamers daar en dan kon hij misschien wat regelen. Klonk aan trekkelijk hebben er over na gedacht maar niet gedaan, te veel geld en tijd en er is nog genoeg te zien in Californie. In de ochtend weer goed ontbeten en daarna naar een safari park in San Diego geweest (Lee had gratis kaartjes), was een heel mooi park, de dieren hadden heel veel ruimte. Alleen hebben wij niet heel veel dieren gezien, want het park in is 1 ding maar wil je dichterbij komen moet je een extra safari nemen (goedkoopste 112 dollar duurste 550 dollar per persoon), dit hebben we dus niet gedaan. Tot onze verbazing was het er ongelofelijk druk, zou je denken waarom verbazing? Nou ik heb in Amerika bijna meer dakloze en bedelaars gezien dan in de Filippijnen, en dan geven andere mensen 112 dollar per persoon uit om een giraffe van dichtbij te zien. Ook rijden hier Lexussen alsof het suziki alto’s zijn, ja zelfs ik zie dat het systeem in Amerika echt niet klopt. In de avond stukje gelopen in Old downtown wat erg Mexicaans aandeed. Volgende ochtend naar het strand want we hadden besloten dat wij ook gingen snorkelen met de zeeleeuwen, eenmaal bij de zee mochten we niet snorkelen want de zee was te ruw (tegenvaller). Maarjah verderop lag nog een zeehonden kolonie op het strand dus daar gekeken en iets verder op naar het strand geweest en daar in de zee gezwommen (was goed koud zoals de Noordzee in het begin van het strand seizoen). Daarna richting LA gegaan! Whale watching en oud en nieuw in LA, maar dit is weer voor het volgende stukje.

• 30 December 2011 - 18:52

Marion:

Geweldig wat jullie allemaal doen!
    Geniet van je laatste week en van een mooie oudejaarsavond.Alvast een geweldig 2012 toegewenst

xxxxxxxxxxxMamaxxxxxxxxxx

• 30 December 2011 - 22:23

Luciana:

Heey Jor en Leo,
    Ow wat super gaaf allemaal! En wat doen jullie veel! Als ik dit zo lees weet ik zeker dat ik ook een keer zo'n trip wil maken!!! Dus kom binnenkort ff wat tips bij jullie halen! Geniet er nog ffies lekker van jullie komen vast helemaal blut thuis!

Liefs Luce

• 04 Januari 2012 - 17:57

Njordje:

Lieve Jor en Leo wat ziet het er heerlijk uit als ik dit lees met windracht 10 buiten een 39.5 koorts,
    ik vind je verhalen fantastisch Jor, geniet geniet geniet ! Hopelijk verlangen jullie nu ook een beetje naar Haarlem, the dutch one!

kus njordje