Forum weekend - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Forum weekend - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Forum weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

31 Maart 2010 | Australië, Kununurra

Na een zware donderdagavond, moest ik om 6 uur op, om mijn presentatie af te maken. Gelukkig had ik ook een hulpline ingeschakeld en hoefde ik minder te doen dan verwacht. De presentaties waren interessant, maar de meesten ook erg saai. Ik moest na mijn vriend professor Rick Shine en zoals hij ook in Darwin in 2008 deed, gaf hij al een voorzetje over wat ik zou gaan vertellen, dingen die hij niet wist. Ik was aan de beurt, de presentatie ging goed, kreeg een paar vragen, maar kon die kon ik makkelijk beantwoorden. Na mijn presentaitie kwam mijn vriend en nog een paar anderen met me praten over mijn resultaten. Ook de lokale krant wilde een stukje en de radio en tv wilden me interviewen.
(het was de zelfde zender als vorige jaren). Jammer genoeg had ik hem gemist, want ik hielp ook steeds met mensen vervoeren en spullen ophalen etc. Sprak hem later en ook hij vond het erg jammer. Niks aan te doen, heb hem doorverwezen naar mijn manager;P In de avond naar de hoochery voor een BBQ met gratis drank. Heb met wat onderzoekers gesproken en ben op de foto geweest met Mike Tyler (is één van de grootste onderzoekers in Australie, heeft helft van de kikkersoorten ontdekt en alle kikkerboeken geschreven) Mike had de leukste presentatie allertijden, hij is een oud mannetje en gebeten door een White Yail Spider en wordt nu langzaam van binnen opgegeten. Hij geniet dan ook nog even van het leen! Elke jonge vrouw kreeg dan ook een hand (op der kont!), Hij was als snel berucht en beroemd! Na wat whiskey's, rum en bier moesten we terug. Er was nog één auto over, die terug moest. (ik heb natuurlijk niet gereden mam!) Scotty zat naast me in een soort Suzuki alto 4 wheel drive. We reden terug en zagen
een grote slang (2 meter+)Scotty zei dat is een grote python! (ik had mijn bril niet op en zag dus niets in het donker) Ik stapte uit en ondertussen waren de andere auto's ook gestopt. De slang ging de schaduw in en ik pakte hem op en liep er mee naar de auto, had hem denk ik 2 minuten vast en de anderen stapte ook uit. Totdat ik Scotty hoor zeggen "Jordy I don't think that's a python!" Ik draaide me om en hield de slang zijn kop voor het licht...het was een King Brown!!!!! Ik schrok wel even en liet hem gelijk los en moest even bijkomen. Gemiddeld heb je 5 minuten als een King Brown je bijt, voordat je dood bent!! Ziekenhuis had ik dus niet gehaald. Zoals ik wel vaker te horen krijg, had ik weer geluk! Zaterdag vroeg op om te helpen alles klaar te zetten. Ik was de enige van de onderzoekers die wat deed. Lyall was er ook, maar die deed niks. Presentaties waren soms slaapverwekkend, maar ook interessant. In de avond wezen toadbusten met een TV ploeg. Had geen zin, maar Ben vroeg of ik aub mee wilde. Waren al naar 3 plekken geweest, maar nog geen pad gevangen. Ben zei al dat één pad genoeg was! We stopten weer bij een Creek Crossing en nu had ik het echt gehad! Liep de bush in en hoorde al snel padden. 500 meter verderop had ik 8 padden in mijn hand en liep terug. De rest had nog geen pad gezien/gevangen, Ze maakten shots en ik begon alvast met snijden. Lara, het nichtje van Ben was er ook en is een echte dierenliefhebber. Het was haar eerste keer toadbusten. Ze vond me wel aardig, maar daarna niet meer!
Padden hebben stuiptrekkingen als je begint met het snijden. Lyall zegt dat ze dan nog leven, maar ik ben het daar niet mee eens! Lara was het met Lyall eens en liep weg met tranen in haar ogen. haha.Nog wat gesneden voor de camara en toen terug, want we hadden een diner (met gratis drank) in het pomphuis. Was weer een zware avond en de volgende dag weer vroeg op.
Zondag was weer een beetje het zelfde; presentaties en foto competitie.
Ik had wat foto's ingestuurd en met een paar mensen 50/50 gedaan. Ik had de 2e plek (1000 dollar, maar moest dit delen en bier halen, natuurlijk toch lekker meegenomen!) In de avond een feestje op een bbq boot, was weer super, had een goed gesprek over parasieten met Ben Philips.
We waren een Amerikaanse Professor aan het uitlachen, want die kon geen biertje tappen!! Hij vond het niet zo leuk!

De rest van de paar weekies toadbusten, toadbusten en toadbusten!!!
Wordt vervolgd! Ga vanaaf weer toadbusten en paasweekend hele weekend met de boot weg!!!!

  • 31 Maart 2010 - 07:37

    Marion:

    Wat lees ik nou???
    Je was de enige van de onderzoekers die wat deed....er komt een totaal andere Jordy te voorschijn!

    grapje ! Luv you!

  • 31 Maart 2010 - 08:26

    Linda:

    Hé Jordy
    Wat ontzettend leuk weer om je verhalen te lezen!
    Heel veel plezier nog en tot op het strand
    Groetjes Linda en de rest

  • 09 April 2010 - 18:07

    Ella:

    Hoi Jor,
    Weer vreselijk saai daar hahahahaha!! Nog ff toadbusten en dan zandscheppen!!!!!
    groetjes,

    Ella

  • 13 April 2010 - 19:16

    Danny:

    Ik mis je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kununurra

Kununurra

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2010

Forum weekend

26 Maart 2010

Napp springs, forum, rangers ect

08 Maart 2010

Drukke dagen

03 Maart 2010

Vlucht en eerste dag
Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 95110

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: