BALI!!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu BALI!!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

BALI!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

25 Mei 2009 | Indonesië, Batavia

Voordat ik naar Bali ging, ging ik eerst nog toadbusten met Dave in croc country (en dan wel waar zoutwater krokodillen zijn). Op quadbikes met een speer gingen we toad busten. We moesten een paar keer een beekje oversteken en moesten dan eerst het beekje controleren op krokodillen, als er geen 1 in de buurt was, dan snel achter elkaar erdoorheen. We hebben tot 3 uur snachts getoadbust, alleen maar freshies gezien en geen zoutwater krokodillen. Toen een biertje gedronken en daarna naar de dam gereden, daar lag een 4 meter grote zoutwater krokodil, ging er voorzichtig heen om een foto te maken, maar hij verdween het water in (mietje!!).
Maandagochtend klaar maken voor Bali, vlucht ging om 3 uur dus was om 2 uur op het vliegveld. Ben dropte me af en vroeg nog of ie moest wachten i.v.m. vertraging. Ik zei nee zal, wel een uurtje zijn ofzo. Ben ging gelijk door de Bush in.....toen was er 7 uur vertraging!!!!! Had dus maar Dave gebeld, die kwam me ophalen en heb bij hem gegeten nog even gebasketbald, tv gekeken en toen om 10 uur weer terug ( Mijn andere vlucht vanuit Darwin is ondertussen in Bali geland, zonder mij). Ook Dave vroeg of ie nog even moest wachten voor het geval dat er nog meer vertraging zouden zijn...zei nee joh hoeft niet na 7 uur kunnen ze toch niet nog een keer vertraging hebben.....wel dus nog eens 2 uur! Dus na 2 uur vlogen we dan eindelijk naar Darwin, daar was een hotel voor ons geregeld (kwamen daar om 3 uur 's nachts aan!)


Eenmaal in het hotel aangekomen na een leuke taxi rit (in een illegale taxi) en opgelicht te zijn, ging ik inchecken. Maar bij het hotel zeiden ze dat ik niet geresereveerd had . Uiteindelijk kon het wel, maar moest ik een paar keer van kamer wisselen en 1 nacht in de duurste..... Daarna Wes en Syl zoeken waren niet in de kamer, niet in de bar of bij het zwembad. Over de boulevard gelopen...ook niet toen terug en toen zag ik in mijn ooghoek een roze vlek!!(mijn ogen zijn al niet zo goed en helemaal niet in het donker) Dat was Wes! Na een emotioneel begin gingen de Bintangetjes er al lekker in (jah het rijmt ook nog). Gezellig bijgepraat en daarna naar mijn kamer gegaan en nog ff op het balkon gezeten.
Volgende ochtend lekker ontbeten Wes en Syl zaten aan de eieren, ik aan de Nasi Goreng (heb de hele week aan de Indische ontbijtjes gezeten). Daarna lekker in het zwembad gezeten en over de boulevard gelopen. Wes de shoppoholic, wilde weer winkelen dus daar gingen Syl en ik weer mee:P.
In de avond lekker uit eten geweest. In de straat was een leuk klein tentje en ook een heel klein meisje, ben ik misschien wat groot maar zij was overdreven klein. Als ik op de stoel zat en zij stond was ik nog groter. Hebben er later ook maar foto's van gemaakt! Wes en ik hadden een cocktail (net zo duur als het hele eten, euro 2,50) We kregen een hele cocosnoot met drank erin, erg lekker. En na het eten kregen we ook nog antwoord op onze brandende vraag; of ze de cocosnoten in de vaatwasser deden en nog een keer gebruikten.....nee gelukkig niet, ze hakten hem zelf verder voor ons open en mochten de rest opeten.
Volgende ochtend gingen we kijken voor een paar excursies, Syl had een heel boekwerk om te kijken wat het goedkoopste was (maar de prijzen betekenden niet veel, want je kon altijd afdingen). Wes wilde graag vissen en daar was ik ook voorstander van,we riepen zo'n mannetje erbij en vroegen of we konden vissen. Hij had een heel boek werk bij zich, maar stond geen vissen in. Maakte niet uit, hij kwam over een half uurtje terug want hij ging eerst hengels (handlijntjes) kopen. Hij zei; we gaan heel ver weg op hele grote vissen en hij vinh altijd wel wat, als we terugkwamen ging ie de vissen voor ons koken in zijn broers restaurant. Wij hadden al een zooitje Bintang ingeslagen (en 1 fles water) en wat chips. Hij kwam terug met hengels en de glazen boot. Alleen had ie kleine haakjes, dus hoefte we ook niet zo ver......jah dat is een goede! Maar het was toch al lekker dus we gingen vissen, en dan wel op koraalvissen. Ik had al snel de eerste te pakken mooie gekleurde vis, en toen de tweede, Wes begon al een beetje te kijken. En toen de derde prachtige vis (In het Great barrier reef mag je der nog net naar kijken, maar hier werden ze gewoon in een emmertje gegooid voor de soep.) Wes had er ook 1 te pakken en zelfs Syl had beet, iedereen behalve de “gids”. Na wat Bintangetjes mochten we snorkelen, diepzee duiker Wesley ging nog even vissen en Syl stond ook niet echt te springen. Dus ik was lekker aan het snorkelen en natuurlijk foto's maken onder de glazen boot. Ondertussen waren we een stukje verder gevaren, ik zwom er rustig heen. Syl zag me al aan komen maar zei niks, Wes zat aan de andere kant te vissen, ik onder water er naar toe wilde, aan zijn lijntje trekken maar die kon ik niet vinden (ogen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn) dus kwam ik gewoon boven water voor hem. Dat had net zo leuk effect!!!haha Nadat we terug waren nog in het zwembad gezwommen en s'avonds uit eten gegaan. De volgende dag was de enige dag dat Wes de hele dag aan het zwembad/strand mocht liggen. We waren wel nog even naar de lokale markt gegaan (een of andere onder grondse markt) Daar waren we snel van terug. Eenmaal terug in het hotel, wat net Benidorm was zoveel Nlers, gingen we op het terras zitten. Edwin/Erwin of Mr. Bommetje kwam erbij zitten. Wes en Syl hadden ze ontmoet op het vliegtuig. Was erg gezellig en de Bintangetjes gingen er dan ook lekker in. De mannen zaten aan de kleintjes en de arme student aan de grote pinten (op z'n Belgisch). Prijs maakte niet veel uit 0,33l was 90cent en 0,5 l 1,25. We gingen zwemmen (met iets te veel Bintang binnen) en het was net Rotterdam, overal waren er bommetjes. Wes, Erwin en ik tegelijk en omste beurt en natuurlijk wie het hoogste en verste kon. Toen wat eten en weer een binttangetje. Het ging nu al in wedstrijd formaat, wie hem het eerst ophad en dan in het zwembad lag! Ondertussen waren de mannen ook op mijn niveau
aangekomen, de halve liters. Maar toen kon ik het ook niet meer winnen! Nu begon de Bintang echt te spreken en gingen we geen bommetjes maken, maar saltoos. Wes de verbrande Rus (Hij was nog al verbrand tijdens het vissen, iedereen zei het en ze dachten allemaal dat ie van Rusland kwam) die ging als eerste een salto maken en hij kwam keurig met zijn verbrande rug plat op het water! Maar hij voelde er niks van, Erwin en ik ook, wij gingen net zo goed als Wes (halve salto). Nadat de twee mannen tot halt waren geroepen door hun andere helft (Erwin moest helemaal luisteren, want die is net getrouwd, huwelijksreis) gingen we even uurtje uitrusten (verplicht). S'avonds gingen we met zijn allen uit eten, in de Wicked parrot, het eten was daar gewoon.....Wicked!!! Er speelde een indonesische band Ierse liedjes, Walsing Matilda en dergelijke. Gelukkig kwam er nog wat extra entertemaint, een klein jongetje ging mee spelen!!!!
Volgende ochtend weer lekker vroeg wakker, gezwommen, nog even onderwater gezwommen met Wes, van kant naar kant. Ik haalde net niet de 7 keer en wes net niet de 12 keer. Ohnee bedoel 2 keer:D:D!!!Toch vallen wij, de gebroeders Groffen wel in de smaak bij de Balinese vrouwen, ze stonden allemaal; You want PLEASURE??You want PLEASURE? Toch had ik zo'n gevoel dat ze dat niet bij iedereen deden?! Ook staan ze allemaal aan je te trekken, kom naar mijn winkel kom naar mijn winkel. Er zijn 300 winkeltjes op de boulevard en ze verkopen allemaal het zelfde! En boos als je bij een ander wat koopt! We gingen wild water raften. We hadden niet de snelste riviere genomen maar ook niet de langzaamste. Het zwaarste was toch wel naar beneden lopen en daarna weer om hoog aan het eind! In de boot was het super, hadden nog 1 klein japans meisje (hoezo japans, met der vingertjes staan bij de foto en spleetje oogjes!!). Gelukkig zat het "rijstbaaltje" voor Wes en had Wes haar de hele tijd op schoot! Gingen achteruit, vooruit en paar keer op de stenen gevaren. Het meest heb ik toch gelachen om Wes. Die zat naast mij en we klappen op een rots en ik krijg gelijk een Deja Vu. Mama en papa in een kano op de Old River in West Australie en daar gaan ze om.....Nou het zelfde met Wes. Ik en het kleine Indootje die aan het sturen was, konden hem net vast pakken!!Ik lig nu nog steeds gevouwen omdat moment, een echte Groffen.

To be continued ….
Sorry maar wegens erge drukte (verslag moet vrijdag af zijn) kan ik het verhaal nu nog niet afmaken!
Zal de foto's er wel alvast op plaatsen!

  • 26 Mei 2009 - 07:48

    Marion:

    Wacht met spanning op de rest van je verhalen!

    Groetjes en tot zondag!

    Rennen op Frankfurt hoor, anders staan we zondagvroeg voor niets op je te wachten!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 95112

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: