Schoolwerk, Slangen en krokodillen!! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu Schoolwerk, Slangen en krokodillen!! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

Schoolwerk, Slangen en krokodillen!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

04 April 2009 | Australië, Kununurra

Als ik een samenvatting moest geven in 3 woorden is het school,krokodillen, slangen (en padden, maar dan zijn het 4 woorden!)
Gingen toad busten met Ben en Mecka, en zijn hond, die nog nooit een krokodil of slang had gezien. We hadden de videocamera mee, met de gedachte om een filmpje te maken als ik een krokodil of slang zou vangen. We zagen al snel een grote slang, bijna 3 meter. Ik camera aangezet, helemaal klaar om te filmen alleen op het rode knopje drukken! Gaf hem aan Ben en pakte de slang, was wat met hem aan het spelen voor de camera. Liet hem weer gaan en pakte de camera terug, vraag aan Ben of ie hem al uit had gezet? Nee nergens aangezeten…heeft die sukkel het aan knopje niet aan gezet dus heeft niks gefilmt! Wij verder, zag een krokodil, dus dan die maar proberen. Camera aan Mecka gegeven en het water in, hij lag in het water en dan zie je alleen de ogen en het puntje van zijn neus. Toen ik dichterbij kwam ging ie onder water. Ben en Mecka schenen de spotlight op ze ogen zodat ie me niet kon zien. Omdat ie onderwater lag had ik al mijn twijfels of dat nog steeds werkte. Toen ik een halve meter voor hem stond was ie toch wel groter dan verwacht….(anderhalf 2 meter). Ook stond ik aan de verkeerde kant, maar dacht, probeer het gewoon. Dus ging door mijn knieën handjes vooruit, zegt Mecka; pak hem achter zijn bek, en Ben zegt gelijk; nee pak hem bij ze bek! Dacht bedankt mannen (ps: alle dialogen zijn oorspronkelijk in het Engels, anders heb je van die slimmeriken die vragen of ze ook Nederlands kunnen!). Dacht pak hem toch maar bij zijn bek want die staat mijn kant op. 1,2,3 grijp met mijn handen in het water en weg…….. ik dacht dat ik wel redelijk snel was (hier krijg ik commentaar op dat weet ik) maar ik heb nog nooit iets zo snel zien bewegen. Was misschien 30 cm onderwater, binnen enkele seconden helemaal weg alleen nog een beetje modder…. Volgende keer gewoon op hem springen!

Toen maar weer verder met toad busten (moet ook gebeuren), vonden er nog aardig wat. Ook vonden we een waterpython die een eend aan het wurgen was!! Mooi om te zien, eend was nog levend! Cid de hond had het ook nog nooit gezien dus die ging naar de slang en was hem aan het besnuffelen. Slang liet de eend los en ging weg. Ik kon nog snel de slang pakken, 3 meter plus! De eend wilde onder tussen weg lopen. De eendenredder Cid pakte hem aan zijn vleugel en speelde er mee. Hij had hem los gelaten en de eend zwom weg. Ondertussen had ik de camera gepakt en aan Mecka gegeven, we hoorden een grote "splachs" in het water, keken …eend weg hahah. Dat is het toppunt van pech, eerst een slang, dan een hond en uiteindelijk opgegeten worden door een krokodil!!!!! De slang was eerst een beetje druk maar daarna vond ie me wel heel leuk en wikkelde zich om mijn nek in 1 keer en lag toen met zijn kop op mijn hoofdlampje (en je mag raden waar me hoofdlampje zat!). Zie foto’s!!

Liet hem gaan, daarna ging de hond er weer heen. Mecka hoopte dat ie gebeten werd. Omdat ie het dan wel afgeleren zou, want als het een King Brown was geweest, had de hond nu onder de grond gelegen! Daarna nog getoadbust en een paar biertjes gedronken bij het kampvuur, volgende dag terug naar Kununurra!

Terug op de basis heb ik de rest van de week aan school gewerkt, ik dacht dat ik deze week de literatuur studie en materiaal en methode moest inleveren! Dus had het vrijdag af…..maar deadline was over 2 weken!! Was ieder geval op tijd (eindelijk een keer:D)

Door de week nog wat verkenningswerk gedaan met een vrijwilliger. Op quad bikes, niemand was er nog geweest dus dat was leuk!!! Het was dus ook nog echt wild en ik heb ook nog nooit zoveel krokodillen gezien!!! Overal waar je keek zag je roden ogen in het water. Ook op het land schoten ze overal vandaan!!dus jah …….proberen waard!! Nadat er al een stuk of 8 in het water waren gerend, had ik mijn licht veranderd; scherper maar kleiner. Zag een mooi maatje krokodil liggen, ik er weer heel voorzichtig heen, probleem is dat ik altijd maar 1 hand heb en je er 2 nodig hebt! In 1 hand heb ik mijn lamp, dus daar verblind ik hem mee en met de andere3 hand pak ik zijn bek en dan heel snel met mijn ander hand zijn lichaam, want ze gaan gelijk rollen als je hun bek pakt en de tanden steken uit dus dan ligt je handje open! Maar ik had hem; begon te rollen maar kon hem snel met links vastpakken! Het was een persoonlijk record en hij stribbelde nog aardig tegen (verbaasd hoeveel, zie foto). Ben waarschuwt me altijd dat als je hem loslaat, ze je altijd proberen te bijten. In mijn gehele crocodile hunter carrière was dat nog niet gebeurd (2 krokodillen). Denk toch maar voor de zekerheid iets verder gooien in plaats van rustig los te laten en dat was de juiste keuze hij hapte gelijk naar achter!! Iets verderop zag ik een nog grotere krokodil, dacht weer een stapje verder! Rond de anderhalve meter, dan zeggen ze dat je het hem al met zijn tweeën moet pakken! Deze was er net onder (risicootje). Ik zat weer in positie kwam Kiths aanlopen en zei nog even mmmm daar moet je wat meer energie insteken dan de vorige!! Zelfde tactiek bek pakken, lamp loslaten en lichaam pakken. Stap 1 ging goed maar daar bleef het bij, ik had ze bek, maar meteen begint ie te rollen en te bewegen…..moest de lamp nog loslaten toen was ie al weer los en mijn duim lag open van al zijn tanden. Ongelofelijk de snelheid en kracht van zo’n beest! Dus moest ik verder met een bloedende duim, maar gaf geen kick (bikkel:P). Iets verder op zag ik een krokodil liggen nou daar heb je minimaal 3 man voor nodig…ik dook nog op hem, maar hij rende weg haha nee geintje, dook niet op hem hem hem lekker laten lopen, was zo’n 2m +!!!

Vandaag weer toadbusten, beetje verkenningswerk doen en morgen eerste experiment afsluiten.Begin volgende week weer met een nieuwe!


  • 04 April 2009 - 05:26

    Marion:

    Je zal me wel een zeur vinden, maar kijk je wel uit? Wil je graag met alles er op en aan terug zien!
    XXX

  • 04 April 2009 - 17:48

    Eenzame Danseres:

    Heey Jor ;)
    Het gaat wel lekker he. haha gebeten worden door een krokodil,, niet erg slimme actie :P
    Maarjaa we kennen je he :P grapjuuuhhh!!
    Ik kwam vandaag je vader en moeder tegen toen ik even langs het huisje van Crista ging;)
    Ik vind het wel weer leuk als je terug komt hoor!!!
    Mis je wel weer!
    Nou volgende keer moet je me maar even een krabbel sturen als je weer een nieuwe tekst er op hebt staan,, anders vergeet ik te kijken:P

    Dikke kus DE eenzame danseres(K)

  • 06 April 2009 - 18:03

    Ella:

    Hoi Jor, Weer een heel mooi verhaal!! Wat een belevenissen zeg, maar pas wel op, want straks worden Sander zijn woorden nog waar (2 vingers...) Laat je lichaam wel heel en niet bewerken door krokodillen, slangen of ander addergebroed!hahaha. Nog veel pret! groetjes, Ella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kununurra

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 95119

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: