2 drukke weken!! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu 2 drukke weken!! - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jordy Groffen - WaarBenJij.nu

2 drukke weken!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

23 Maart 2009 | Australië, Kununurra

Quadbike trip
We gingen met z'n vieren op een 2 daagse quadbike trip! Johno, Donna, en iemand van wie ik de naam ben vergeten! (die drie bij elkaar goed voor ongeveer 300 kilo) en dan kwam ik er nog bij!!(nog eens 85 kilo:P). Iedereen een quadbike. Helemaal bepakt met tent, schoenen, swag, eski ect. We waren 10 minuten onderweg, Johno ging voorop hij was er eerder geweest. Ik zat vlak achter hem en de dames een stuk verder. Eerste beekje zag er normaal uit, geen reden om te checken hoe diep het was. Johno reed erdoor heen, is het anderhalve meter diep! Heel Johno met zijn quadbike weg! Hij haalde bijna de overkant, maar de rand was te stijl en hij viel achterover. Hij kon blijven staan en hield de quadbike half op de kant. Ik naar hem toe….zie ik zijn blikkies bier wegdrijven! Denk belangrijk, die eerst gepakt en toen overgestoken op een ondiep stukje (ongeveer een meter van het gat af!!). En gevraagd of ik hem kon helpen (retorische vraag kon ik zelf ook wel zien!). Antwoord was dan ook jah graag! Ik mijn zonnebril afgedaan, mijn camera uit mijn zak gehaald, mijn gps uit de andere zak, nog even dubbel gecheckt of er iets in mijn zakken zat; nee dus toen het beekje ingesprongen, naast Johno en met z'n tweeën de quadbike uit het water geduwd. Ondertussen waren de dames gearriveerd en stonden foto’s te maken! Nadat Johno een paar rondjes was gereden, om de quad droog te blazen werd het donker. We moesten de volgende 4.5 uur in het donker rijden en de weg vinden waar niemand sinds een jaar was geweest en waar het dus behoorlijk begroeid was!! De gaten waren ook moeilijk te zien en heb Johno een paar keer zien verdwijnen in een gat. Dan stonden we weer met ze tweeën te duwen om hem eruit te krijgen! Verder door beekjes en modderpoelen gereden, over rotsen en omgevallen bomen. En nog even moeten stoppen voor dingo’s op een openveldje, waar wij door heen moesten!

Gearriveerd
Na 5 uur waren we op de plaats van bestemming, geen padden dus dat is goed! We waren er….gingen camperen midden in een opgedroogde rivier. Om ons heen was nog water. Maar er was zand, dus dat ligt lekker zacht, het weer was ook helder dus we verwachtten geen regen of opkomend water. Alles neergezet…..en aan de bier! Ik had me een dorst na 5 uur op een quadbike. Denk dat ik zelfs van Wes zou hebben gewonnen met bier drinken. Had er 6 achter over geklokt binnen een half uur!!! Ze stonden versteld, Johno was vooral blij om te zien dat het in deze dagen nog steeds gebeurt!
Volgende ochtend weer vroeg op om terug te gaan en nog wat plekjes te verkennen. Reed een stuk makkelijker overdag. We gingen nog naar een grot toe om “padden te zoeken”. Het vreemde is alleen dat er nog nooit een pad in een grot is gevonden maar ok. Moesten eerst een stukje klimmen, dacht een stukje dat kan ik wel op mijn slippertjes doen (de rest had grote bergschoenen aan). Na 2o minuten over rotsen klimmen waren we de eerste meid kwijt, die zonder naam kon niet verder. Ik had mijn slippertjes maar daar laten liggen, want kreeg zweetvoetjes en begon te glijden in mijn slippers!(niet heel gek 12 uur 39 graden). Dus op me blote voeten verder, kreeg als snel de stempel HARDCORE, was ik wel gevlijd door en ging dus stoer verder. We waren bij de grot en toen we er iets in gingen was er een waterval! Echt super!! Met ijskoud water, heerlijk! We hebben daar een tijdje onder gezeten en toen weer terug! Donna ging voorop, ik zat nog even te “chillen’’onder de waterval, hoor ik een geschreeuw van Donna en Johno zei " rustig, rustig"! Nou dacht ik dat is lekker zeker been gebroken na een uur omhoog klimmen en wie zou der naar beneden moeten tillen…moi. Ik er heen had ze met haar hand in een wespennest gezeten. Die waren niet zo blij, dus ze had een lekker zwermpje om haar heen en een hele hoop bulten van het steken. Ik zei wespen(ongeveer 3 keer zo groot als in NL)?? Stel je niet zo aan dacht minstens dat je poot gebroken had!! Maar de bulten zagen er lelijk uit, dus zei al snel nou liever jij dan ik:D!!!(Met een lachje!). Ze was haar zonnebril verloren terwijl ze wegrende voor de wespen, dus ging ik terug om te kijken waar die was. En natuurlijk onder het wespennest in het water…… Ik tijgerde heel voorzichtig naar de bril toe, de wespen waren nog niet helemaal gekalmeerd maar nam het risico:P (Hero). Ik had de bril en ben toen naar beneden gegaan na een paar slippertjes op mijn blote voeten via de rotsen kwam ik beneden. Zijn toen teruggereden, was een stuk makkelijker want de avond ervoor moesten we het pad maken en nu was het er!! Deden er dan ook maar 3 uur over! Gaan het over een paar weken nog een keer doen!!

Derby rangers
20 donker gekleurde (kan wel zeggen zwarte) rangers. Je zult denken; dat zijn echte Bushmans! Nou nee, totaal niet……Als ik 1 ding geleerd heb, is dat ze overal bang voor zijn en vooral als het donker is! Zijn we aan het toadbusten, ik voorop het hoge gras in, denk wat wordt het stil achter me. Kijk ik achterom staan ze nog op de weg…..zeg wat is er??? Hoog gras, snakes snakes!!! En je moet ze zien rennen als ze een slangetje zien!!haha Ook een pad oppakken zat er bij de meeste niet in (16 van de 20). Dat wisten we van vorig jaar dus KTB had vuilnisgrijpertjes voor ze gekocht om de padden op te pakken! Eten koken deden ze op een kampvuur, dus de steaks waren lekker zwart!!
Ben at niet wat de rangers gekookt hadden, want het werd gemaakt door een hele grote dikke zwetende ranger!!En vooral het zweet gedeelte vond hij niet top! Ook dat sommige de hele week het zelfde shirtje aan hadden was geen plus punt. Er was geen douche in de buurt alleen een beekje waar ze af en toe indoken!!
Was met de ranger leider (blank) aan het toadbusten. We volgden elke keer het geluid van de padden. Na een tijdje wilde we terug, we dachten allebei dat we de zelfde kan op liepen. Tot dat we iemand zagen lopen aan de andere kant van de creek en die liep totaal de andere kant op. Wij stonden te schreeuwen Will (dat was zijn naam) kom hier heen, je gaat fout. Hij kwam eraan en zegt; hoezo fout? Stonden al op de weg….oeh we hadden dus mooi de mist in gegaan en totaal de verkeerde kant opgelopen! Dus weer even geluk gehad!
Ook hadden ze nog een lekker maaltje gekookt! Ze hadden een goanna (grote hagedis) neergeknuppeld met een stok en toen ze maag leeggehaald om te kijken of er geen padden inzaten. Niet uit interesse, maar om te kijken of ze hem wel konden eten!
Ze hadden een oven gemaakt in het zand met hete kolen aan de onderkant de goanna er bovenop. Een elektrische oven is wel makkelijker!! Dit duurde 2,5 uur, maar was wel lekker!!!!!!!

Sister Dell
Na een zware week met de Rangers, ging ik in het weekend toadbusten met Sister Dell, 3 zusters, 2 gasten van Wyndam en Jack (de hond van Wyndam). Was een lekkere relaxte toad bust. Ze waren erg enthousiast, dus ik hoefde ze alleen maar naar de plekken te brengen en de zak vast te houden. Zij gingen het water in en door de modder achter de padden aan! Jack volgde ons overal in en uit de auto. We hoorden geluid en ik dacht dat het een wildzwijn was en die zijn gevaarlijk!! Toen hoorden we geritsel door het riet en het kwam onze kant op, kreeg het even warm……..maar het was Jack. Zo had ik vaker wat schrik momentjes met Jack (de altijd stille zwarte hond). Zo ook toen we in de avond gezwommen hadden in een beekje en ik omhoog klom met mijn hoofdlamp op. Keek ik op, zat Jack weer voor me te hijgen! Na het toad busten nog tot 2 uur naar alle verhalen van Sister Dell geluisterd en biertjes gedronken.

School, school en archeoloogje spelen
De rest van de week was aan school werken aan school werken en aan school werken! Gelukkig kon ik nog wel ergens een gaatje vrij maken om mee te gaan met Lee en Dean om archeoloogje te spelen. Helaas was de weg onder water en was overzwemmen geen optie, door alle zoutwater krokodillen. Op de weg terug ben ik met Dean nog wat Boab trees afgegaan op Aboriginal art. Wel wat kleine dingetjes gevonden maar niet te veel. Daarna weer terug op de quadbikes!!!

Angel en de magische trui
En dan wel Gary Angel van fishery departments en de zwarte Arjan Koelman trui!Gary kwam 3 dagen toad busten. En ik had mijn broertje foto’s met de trui van Arjan beloofd! Dus die heb ik elke avond aangehad om foto’s te maken als ik wat leuks vond! Vrijdagavond hadden we eerst een Barbie (barbecue) op de boederij met alle nieuwe cowboys en cowgirls. Na een aantal biertjes (iets te veel) gingen we toad busten, zweten dat het was, temperatuur was niet zo erg maar met een trui aan!!:D Vond al snel een slangetje dus opgepakt voor de foto! 200 padden (en 3 kikkers) verder waren we klaar! En lekker geslapen. Volgende dag vroeg alle padden opgemeten en toen moesten we van 15 padden de huid eraf halen. Voor een onderzoek naar chemicaliën in het gif om medicijnen van te maken! En dat was me een werk, gelukkig was Gary nog bij me en ben ik niet de beroerdste om werk uit handen te geven! Ik was bezig en Sister Dell zei dat het net als bij een konijn gaat! Waarop Gary antwoordt; dat heb ik vroeger veel gedaan! Ok das mooi, 15 graag dan meet ik ze wel op! Haha hij was dus lekker aan het zweten en vloeken om die huiden eraf te halen en ik was ze rustig aan het opmeten!!
Daarna een verkenningstrip gedaan met Gary naar Hitch creek. Op Google earth mijn pad uitgestippeld, langs een hek. En na 2,5 uur en een hele hoop stenen, modder en beekjes verder waren we weer terug! In de avond naar Matilda creek gegaan met gary, Berry en Sharon…….jammer van Sharon, is een bekende en zelfs een toad buster leider….maar Jeetje, 6 km per uur op een quadbike!!die kunnen 85 km per uur!!! Werd dus knetter, normaal ben je er in 10 minuten en nu duurde het bijna een uur!!! Toen we er uiteindelijk waren gingen we lopend verder en toen zat ze maar "gaan we wel goed?","waar zijn de quadbikes, gaan we niet te ver"?, zag een slang van zo’n 2,5 meter en wilde hem oppakken, want het was een python….volgens mij is het geen python hoor Jordy.. begon ze weer. Nou, ik had hem al opgepakt, beetje meegespeeld en weer laten gaan. Toen begon ze weer; "volgens mij was het geen python" Waarop ze het logische antwoord kreeg: als het geen python was had ik niet kunnen lopen en had ik mijn laatste 5 minuten in het water door gebracht!!!!
Toen was ik ook nog mijn Gps verloren, nou toen begon ze helemaal te mekkeren……ook mijn quadbike sleutel was ik nog kwijt, dus het ging goed! Gelukkig vond ik ze allebei weer de volgende ochtend terug!!
De volgende avond was ik alleen met Gary, lekker rustig. Had natuurlijk mijn trui aan en vond al snel een klein slangetje, even opgepakt en weer verder. Waren bij het water en zag al snel een krokodil van zo’n 2 meter liggen, rustig heen gereden, maar hij rende weg. Daarna zat er een kleintje. Weer rustig heen gereden, de spotlight op zijn ogen, zag hem knijpen met zijn oogjes. Hij liep rustig weg maar toen liep ie mij kant op. Ik zat nog op mijn quadbike en hij liep naast mijn quadbike, dacht dit is mijn kans. Maar had maar 1 hand(en dat was mijn linker). Denk, moet het doen dus pakte zijn bek met links en daarna gelijk rechts erbij en had weer een krokodilletje!!!!Zie foto! Geen grote maar het blijft een krokodil!!!! Daarna nog een slangetje en een zooitje padden gepakt!!was een mooie avond!! Gary ,49 jaar, had nog nooit een krokodil vastgehouden dus die wilde ook even een fotootje, was wel leuk!
Volgende week lekker rustig weekje, waarschijnlijk even een kanotripje om dode krokodillen te zoeken en open te snijden. Verder school werk, school werk, school werk!


  • 23 Maart 2009 - 19:27

    Wesley:

    he jortje

    Heb je hebt weer aardig wat mee gemaakt deze week en was leuk om te lezen .
    Ik heb gelijk de foto naar Arjan toegestuurt zodat hij hem ook kan zien.
    En ik vond het hellemaal super dat je mee gebelt hebt vorige week .
    Pas je goed op je zelf en ik zie gouw weer .

    Ik ben apen of kikker trots op je .

    je broer

  • 27 Maart 2009 - 13:04

    Guido:

    Hey man lkkr bezig daar, ziet er allemaal top uit.
    Have fun laters

  • 29 Maart 2009 - 10:36

    Andrea:

    Gday Jor
    Zo te lezen vermaak je je weer prima Down Under Ik vind het wel stoer van je zo die krokodil te pakken hoor! Ik bedoel die van mij zat met zijn bekkie dichtgetaped... Veel plezier nog x andrea

  • 30 Maart 2009 - 11:57

    Jacqueline:

    Eyzz,

    Hoow...en wij maar saai achter een computer zitten hier in het kikkerlandje. Ben zooo jaloerssss....

    Maar ja, heel veel plezier nog!!!

    Grtz

  • 30 Maart 2009 - 12:50

    Staf:

    Leuke foto's man! je bent weer lekker in je element daar zie ik geniet er nog lekker van man en tot in de zomer op het strand!

  • 31 Maart 2009 - 16:34

    Ton.O:

    Het gaat weer erg goed daar down under.Je maakt weer een hoop mee voor je memoires.

  • 01 April 2009 - 08:28

    Rob:

    Super dat je de CD van Chris LeDoux voor mijn verjaardag hebt opgestuurd! Dat je nog wist, dat ik die muziek zo leuk vond vorig jaar in Australie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kununurra

Jordy

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 95122

Voorgaande reizen:

05 April 2012 - 05 April 2013

Ons leven in de Kimberley

07 September 2011 - 07 Januari 2012

Afstuderen in de Filipijnen

28 Februari 2010 - 13 April 2010

Kununurra

28 Augustus 2009 - 28 December 2009

Studeren in Zweden

02 Februari 2009 - 31 Mei 2009

afstudeerproject

31 Januari 2008 - 31 Juli 2008

stage

Landen bezocht: